Predstavljena je aplikacija Potres koja sadrži sve važne podatke nakon potresa. Jednim klikom moguće je doći do svih uništenih kuća koje je iz zraka snimio HGSS, te doznati stupanj oštećenja.
Nekoliko desetaka kilometara dalje – ista oštećenja od potresa – a 10 mjeseci poslije – do obnove u Zagrebu moguće je jedino mukotrpnim skupljanjem papirologije.
Od sada sve na jednom mjestu. U Petrinjskoj vojarni predstavljena je aplikacija “Potres” kojom bi se trebala postići bolja interna koordinacija službi na terenu.
”Sigurno je da će se podaci koji su u aplikaciji moći koristiti i u drugim aplikacijama, poput aplikacija za Obnovu koja će biti isto tako napravljena. Jer ovi podaci su dragocjeni za sve nas i nalaze se u državnom oblaku”, rekao je državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić.
Aplikacija sadrži sve važne podatke nakon potresa – vide se Objekti s crvenim, narančastim i zelenim naljepnicama, podaci o zdravstvenom sustavu, intervencijama vatrogasaca, kao i snimke prije i nakon potresa – vidljive su i novonastale rupe u zemlji.
”Naši stručnjaci, bilo nas je 20-tak, dakle koji su radili na tome danonoćno su stavili se u službu i evo, sustav funkcionira, puni se svakodnevno podacima, ajmoreć u realnom vremenu i na raspolaganju je svim stručnjacima koji su uključeni na ovom području”, govori Almin Đapo, dekan Geodetskog fakulteta u Zagrebu, prenosi RTL.
Dok se podaci o oštećenim Objektima u Sisačko-moslavačkoj županiji digitaliziraju, stanovnici glavnoga grada i dalje se muče s birokracijom.
”Dokumentacija je užasna. Ima stvarno svega i svašta za skupiti pa ću sada vidjeti što trebamo i nadam se da ćemo barem nešto dobiti”, kazala je predstavnica stanara zgrade u centru Zagreba Ljiljana Zgaga.
Nadaju se da će im inicijativa Grada Zagreba pomoći u prikupljanju.
”Mi građanima omogućujemo da lakše shvate što treba i da im mi izvadimo sami dokumentaciju koju mi kao grad možemo izvaditi, kao što su izvadci iz Matice rođenih, vjenčanja, registra partnerstva, u slučaju da je uništena građevna dozvola ili izgubljena napraviti kopiju”, rekla je Tatjana Operta, zamjenica pročelnice zagrebačkog Gradskog ureda za gospodarstvo.
Kada se očekuje lansiranje aplikacije?
A uz ovu u strogom centru, tu je još 7 lokacija u gradu gdje se nudi pomoć stanovnicima u prikupljanju dokumentacije za početak obnove. Na svakoj radi po dvoje gradskih službenika.
”Građani uglavnom dolaze jer se ne snalaze koji od obrazaca trebaju popuniti budući da ih je 9, mi im pomažemo prvenstveno sa izborom pravoga obrasca”, rekao je djelatnik gradske uprave u Gradskoj četvrti Donji grad Matej Pećar.
No, uskoro bi se sve trebalo dodatno pojednostaviti i digitalizirati. Uz grafički priručnik s objašnjenjima o potrebnoj dokumentaciji, tu je i aplikacija e-Obnova.
”Radimo na tome da predmetnu aplikaciju stavimo u funkciju i građanima tako da oni zahtjeve mogu početi podnositi i elektroničkim putem”, izjavio je ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat.
Lansiranje aplikacije u sklopu sustava e-Građani očekuje se početkom veljače, za što je zadužena državna tvrtka APIS IT.
Tekst se nastavlja ispod oglasa