Predstavnici triju najvećih sindikata koji djeluju u HŽ-u izvijestili su u srijedu da nisu uspjeli kolektivni pregovori i mirenje nakon pokušaja Uprave HŽ Infrastrukture da jednostrano nametnutim prijedlogom ostvari uštede od 200 milijuna kuna, što je od nje zatražila Vlada, te najavili da će na buduće pokušaje smanjenja prava radnika HŽ Infrastrukture odgovoriti svim zakonskim sredstvima, uključujući i štrajk.
Mario Grbešić iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske podsjetio je na konferenciji za novinare da su se radnici HŽ Infrastrukture kroz sedam aneksa kolektivnom ugovoru, koji je na snazi od 2007. godine, odrekli dijela materijalnih prava u iznosu većem od 150 milijuna kuna, u razdoblju od 2011. do 2014. broj zaposlenih smanjen je za 1742 radnika, a ove godine su odricanjem od dijela materijalnih prava omogućili uštedu od 30 milijuna kuna.
Time su pokazali razumijevanje za aktualni trenutak u HŽ Infrastrukturi i Hrvatskoj, istaknuo je Grbešić. Sindikalni predstavnici predložili su dodatnih 30 milijuna kuna ušteda na materijalnim pravima radnika uz samo jedan uvjet – da se eventualno smanjenje broja radnika iduće godine provodi isključivo sporazumnim raskidom ugovora o radu, no to nije bilo prihvatljivo Upravi.
Sindikati, stoga, nisu mogli pristati na ultimativni zahtjev Uprave, jer otkaz bilo kojem radniku nije i ne može biti hrvatski interes niti interes HŽ Infrastrukture, kazao je Grbešić.
Upozorio je i na probleme u poslovanju HŽ Infrastrukture zbog duga HŽ Carga većeg od 220 milijuna kuna.
Zoran Maršić iz Sindikata željezničara Hrvatske optužio je Upravu da nije spremna na pregovore i kompromis jer ne prihvaća sindikalne argumente, nego želi jednostrano smanjiti materijalna prava i otkazati ugovore o radu.
Uprava reže isključivo dodatke na plaću, primjerice dodatak na staž, čime bi najviše bili pogođeni stariji radnici pa su sindikati ponudili prijedlog kojim bi se zaštitili radnici s najmanjim primanjima, no u Upravi to nisu prihvatili tvrdeći da bi za to trebalo mijenjati individualne ugovore.
Sindikati ne žive u posebnom svijetu, razumiju situaciju i spremni su na pregovore čiji rezultat mora biti kompromis, naglasio je Maršić. Napomenuo je kako su tvrtke u državnom vlasništvu koje posluju daleko lošije od HŽ Infrastrukture svojim radnicima podijelile božićnice, uskrsnice i regrese.
Tomislav Špoljarević iz Sindikata Infrastrukture HŽ-a ustvrdio je da izdvajanje Pružnih građevina iz HŽ Infrastrukture nije donijelo očekivane uštede, nego je čak povećalo troškove održavanja pruga uz upitnu kvalitetu radova, te istaknuo da je HŽ Infrastruktrura drastično smanjila broj izvršitelja.