Kineski grad Fuping, 80-ak km udaljen od nekadašnje carske prijestolnice Xi’an u pokrajini Shaanxi, mjesec je dana bio domaćin za troje hrvatskih umjetnika – keramičari Danijela Pičuljan, Snježana Pokos-Vujec i Boris Roce bili su dio petotjedne rezidencije u Međunarodnom muzeju keramike FuLe (FLICAM) uz kustosa Mutlua Baskayju.
Taj muzej dio je kompleksa Shaanxi Fuping Pottery Art Village te se sastoji od paviljona koji su posvećeni individualnim zemljama i regijama.
S obzirom na to da su djelatnici ovog umjetničkog ‘sela’ posvećeni međunarodnoj razmjeni među keramičarima, FLICAM služi kao platforma za prikaz koncepta interakcije između kultura, znanosti i ekologije.
U njemu se okupljaju umjetnici iz pojedinih zemalja ili regija na zajedničkoj višetjednoj rezidenciji nakon koje slijedi izlaganje radova koji čine stalni postav muzeja.
Prvi paviljon je otvoren 2005. za Francusku i skandinavske zemlje, a dvije godine kasnije slijedio je muzej za Australiju, Novi Zeland i Oceaniju. U 2008. svoje muzeje dobili su i Ujedinjeno Kraljevstvo te Nizozemska i Belgija.
FLICAM je utemeljio i sponzorira ga Xu Dufeng koji je predsjednik tamošnje Industrijske grupacije za keramiku Futo koja se nije samo željela zaustaviti na njezinoj proizvodnji, podižući kinesko materijalno naslijeđe na višu i međunarodnu razinu.
Poziv za hrvatske keramičare uslijedio je prošle godine nakon što je predsjednica Odjela keramičara pri HDLU Danijela Pičuljan uspješno sudjelovala na izložbi u Pekingu.
‘Iznimno smo zadovoljni nakon ovih mjesec dana. Jako sam zahvalan što sam imao prilike raditi nevjerojatne stvari i razmjenjivati iskustva,’ istaknuo je riječki profesor umjetnosti i keramičar Boris Roce koji je priznao kako je i prije mnogo čitao o Kini, odnosno proučavao njezino povijesno i umjetničko naslijeđe.
Prvi boravak u Kini nezaboravno je iskustvo i za njegovu varaždinsku kolegicu Snježanu Pokos-Vujec. “Tijekom sjajne rezidencije u Fupingu usmjerili smo se na sva stečena iskustva u Kini, ljude koje smo upoznali i mjesta koja smo posjetili miješajući sve to s inspiracijom koju smo sa sobom donijeli iz Hrvatske. Ovo je svakako sjajna polazišna točka za buduću suradnju za koju se nadam da će čim prije rezultirati paviljonom hrvatskih keramičara,’ istaknula je.
Očekivanja od buduće suradnje nije krila ni Danijela Pičuljan. ‘Dojmovi su zaista sjajni i moram priznati da je mnogo emocija nakon pet tjedana provedenih sa sjajnim ljudima. Tijekom rezidencije usko smo surađivali s radnicima u tvornici grupacije Futo od kojih smo zaista mnogo naučili. Ipak je Kina zemlja poznata po svom vrhunskom porculanu te su ova iskustva dragocjena. Osim toga, istinski smo oduševljeni i dirnuti podrškom hrvatske zajednice koja živi u Kini,’ istaknula je Pičuljan nakon otvaranja izložbe kojem je prisustvovalo i sedam Hrvata s kineskom adresom koji žive u Xi’anu odnosno u neposrednoj blizini Šangaja.
Među njima bila je i dramska djelatnica Vitomira Lončar, koja je nedavno zagrebačku adresu zamijenila kineskom te sa suprugom i redateljem Ivicom Šimićem živi i radi u Xi’anu.
‘Domaćini, koji su nas zaista krasno primili, rekli su nam kako smo najmanja zemlja s najvećom podrškom sudionicima njihovih rezidencija. Jako smo sretni što smo imali prilike vidjeti izložbu i podržati naše umjetnike. Vidi se također kako postoji velika želja domaćina da se suradnja s Hrvatskom produbi i razvija dalje,’ rekla je Lončar dodajući kako u tom pogledu treba iskoristiti sve kineske platforme za suradnju s obzirom na to da Hrvatska, iako je mala zemlja, može ponuditi mnogo toga na različitim razinama.
Tekst se nastavlja ispod oglasa