Izložba “Guercino – svjetlost baroka” s tridesetak djela Giovannija Francesca Barbierija, poznatijeg kao Il Guercino, otvara se 23. listopada u Muzeju za umjetnost i obrt (MUO), kao dio aktivnosti Pinakoteke iz Centa kojima se nakon razornih potresa u tom gradu prije dvije godine nastoji sakupiti sredstva za njezinu tri milijuna eura vrijednu obnovu, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare u Centu, rodnom gradu tog vrsnog majstora baroka.
„Nakon tih potresa odlučili smo da nećemo čuvati njegova djela u depoima nego ih izlagati kako bi se još bolje upoznalo njegovo djelo“, rekao je pročelnik Odjela za umjetnička i povijesna dobra iz Bologne Luigi Ficacci.
Izrazio je uvjerenje u uspjeh postavljanja izložbe, obzirom na to da se pri posjetu Zagrebu uvjerio u “jako dobro organiziranost i kompetentnost tog muzeja”.
Velika turneja tih slika počela je u Bolzanu, a nastavila se još većom izložbom, koja je imala 36 tisuća posjetitelja, u Nacionalnom muzeju u Varšavi. Nakon Zagreba, odlazi u Tokio, a zatim na turneju po američkim gradovima.
Zagrebački muzej će do 31. siječnja biti domaćin Guercinovih oltarnih pala i freski prenesenih na platno, koje će predstaviti njegov rad od samih početaka u Centu preko rimskog razdoblja i povratka u rodni grad do vrhunca karijere u Bologni.
Iz Pinakoteke će se posuditi najviše djela za izložbu, njih 25, a upotpunit će ju slike iz crkve sv. Sebastijana u Renazzu, Fundacije Cassa di Risparmio u Centu, Nacionalne pinakoteke u Bologni, Fundacije Cassa di Risparmio u Bologni te iz privatnih kolekcija i vlasništva banki.
Gašparić: Jedan od najsloženijih projekata s kojim se MUO susreo dosad
Ravnatelj MUO-a Miroslav Gašparović ocijenio je taj projekt jednim od najsloženijih s kojima se muzej dosad susreo.
„Više od 30 godina sam sanjao da takva remek djela dovedemo u Zagreb, a uvjeren sam da će ova sjajna suradnja rezultirati obostranim zadovoljstvom“, istaknuo je te najavio da će MUO početi godinu s tom izložbom, a završiti s temom klasicizma u Hrvatskoj.
„Ova izložba dolazi u Zagreb pod gotovo istim uvjetima kao Caravaggio, praktički je preuzimamo s minimalnim troškovima, a naš zadatak je da joj damo pravo značenje i da naša publika shvati koliko je taj umjetnik značajan“, istaknuo je.
Batulović: Projekt koji će obilježiti kulturnu sezonu Zagreba i Hrvatske
Pomoćnica ministrice kulture Vesna Jurić Bulatović smatra da će taj projekt nesumnjivo obilježiti kulturnu sezonu Zagreba i Hrvatske. Podsjetila je na Caravaggiovu “Večeru u Emausu”, koja je prije godinu dana bila postavljena u MUO, a čiji je uspjeh, s više od 25 tisuća posjetitelja, na neki način bio poticaj i izložbi Guercina u istom muzeju, istaknula je.
„Talijanska nam je kultura i umjetnost oduvijek bila osobito bliska te uspostavljene kulturne i umjetničke veze ostaju trajna poveznica i inspiracija budućoj suradnji“, istaknula je te dodalai da sudbina u potresu oštećene Pinakoteke podsjeća na to koliko je važno ulagati u očuvanje osjetljive i krhke baštine.
Njegov se stil svidio crkvi jer je religiozne teme smještao u svakodnevicu
„Guercino je bio vrlo moderan slikar za svoje doba, a svoj stilski jezik pronašao je na pola puta između Caravaggiova realizma i idealističkog klasicizma Guida Renija“, rekao je direktor Pinakoteke iz Centa Fausto Gozzi te dodao kako se njegov se stil svidio crkvi jer je religiozne teme smještao u svakodnevicu, tako se približivši i ostalima.
Bio je iznimno poznat, jako je dobro zarađivao, pa su mu nećaci dugo mogli živjeti od rente. Vodio je uredan život, nije se ženio i pedantno je vodio sve troškove, uključivši i detaljan cjenik slika, primjerice, ovisno o tome koliko je likova na slici.
U njegovu je katalogu 400 slika, te više od pet tisuća crteža koje za života nije prodavao nego su mu služili kao skice za rad, a danas se nalaze u svim svjetskim muzejima
Postao je „vizitkarta“ grada Centa
Gradonačelnik Centa Piero Lodi Centa smatra zanimljivim što Guercinove slike sada obilaze svijet, dok su on sam, kao i njegove slike, rijetko napuštale Cento i regiju.
„Jednu tragediju uspjeli smo zamijeniti prilikom, a on je postao prava ‘vizitkarta’ našega grada“, zaključio je.
Novinari su u četvrtak razgledali dio slika koje će biti na izložbi, a sada se čuvaju u Bologni u depoima Art Defender, koja na 3500 četvornih metara čuvaju sve ono što spada u kolekcionarstvo, od umjetnina do automobila. Uoči današnje konferencije obišli su i oštećenu Pinakoteku iz 18. stoljeća u Centu, koja je čuvala 260 djela, najviše Guercinovih i autora iz njegove plodne škole.
Tekst se nastavlja ispod oglasa