Izložba posvećena Spačeku u Francuskom institutu

Foto: fah

Izložba “Spaček & 70 godina avangarde na kotačima”, koja se otvara u utorak u Francuskom institutu u Zagrebu, predstavlja povijest tog automobila u povodu njegove sedamdesete obljetnice i želi pokazati zbog čega je i danas mnogima omiljen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: fah

Spaček, Citroen 2CV, jedan od najpoznatijih simbola Francuske, promoviran je 1948. godine na Salonu automobila u Parizu. Vrlo brzo nakon toga je stekao veliku popularnost, što ne čudi s obzirom da je malo trošio, bio jeftin, prostoran, pogodan za sve terene i klimatske uvjete.

Imao je različite nadimke (patka, guska, dva konja, kišobran na četiri kotača, čelična deva), a na ovim se prostorima uvriježio naziv Spaček, jer je poput ‘ružnog pačeta’ istovremeno bio ružan i simpatičan.

Izložba u Francuskom institutu podsjetit će na njegovu povijest uz pomoć velikih vizuala, fotografija, filmova, modela i memorabilije, a za tu prigodu u sam prostor čitaonice postavit će se Spaček ‘dalmatiner’, koji će na taj francuski auto povezati s ovdašnjim specifičnostima, najavio je voditelj Muzeja automobila i autor izložbe Valentino Valjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na Spačeku se počelo raditi desetak godina prije nego što je i službeno predstavljen, no ratna zbivanja usporila su njegov razvoj. “Nastao je nakon Drugog svjetskog rata kada je Francuska bila razrušena i trebalo je mobilizirati ljude na obnovu, bio je to automobil i za seljake i za građane, a kasnije je postao pravi ‘zabavan auto'”, rekao je Valjak za Hinu.

Zahvaljujući otvorenom krovu bio je glavna atrakcija, mogao je prenositi sve ono što inače ne bi stalo u vozilo takvih dimenzija, a bio je omiljen i za putovanja.

Notu nesputanosti i avanturizma dali su mu 60-tih godina hipici, a bile su to i godine kada je Spaček dao svoj doprinos ženskoj emancipaciji – volio je žene, kao i one njega, za njegovim su volanom često bile upravo vozačice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Početkom 60-tih počeo se proizvoditi i na području bivše Jugoslavije, u tvornici u Kopru, te je jedan od češćih automobila koji se mogu vidjeti na starim fotografijama s ovih prostora.

Proizvodnja Spačeka prestala 1990. godine

Legendarni automobil danas je rijetka pojava na cestama i svaki put izazove pozornost, osobito zato što je, gotovo uvijek, riječ o jako dobro očuvanom primjerku kojega njegov zaljubljeni vlasnik brižno čuva od svih nepogoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Proizvodnja Spačeka prestala je 1990. godine, nakon punih 42 godine i skoro pet milijuna primjeraka – tada je iz portugalskih postrojenja tvrtke Citroen izašao posljednji 2 CV Charleston.

Preostali vlasnici Spačeka u Hrvatskoj redovito se nalaze na različitim susretima, a 2019. domaćin Svjetskih susreta bit će Samobor.

Zagrebačku izložbu rade entuzijasti i volonteri Muzeja automobila Ferdinand Budicki te Francuski institut u Hrvatskoj i Citroen klub Croatia.

Bit će otvorena do 12. veljače, a njome se najavljuje i veća izložba Muzeja automobila Ferdinand Budicki, s više modela popularnog Citroena 2CV koja se, uz besplatan ulaz i popratna događanja u okviru Noći muzeja, može razgledati u tom jedinstvenom zagrebačkom muzeju automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

(FOTO) Uz financiranje francuskog veleposlanstva predstavljena LGBT slikovnica

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.