Kosovski film “Tri prozora i vješanje” ostavio odličan dojam

Kosovska kinematografija predstavila je danas na 20. Sarajevo Film Festivalu (SFF) prvi put jedno svoje ostvarenje u okviru natjecateljskog programa u kategoriji igranog filma i za to dobila iznimno pozitivnu reakciju publike i novinara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Tri prozora i vješanje” koji je režirao filmski veteran Isa Qosja predstavlja izvrsno ostvarenje koje je na novi način obradilo problem žena silovanih u ratu.

Gotovo bez ikakvog nasilja film je na uvjerljiv način predstavio dramu žena na Kosovu koje su to pretrpjele pri čemu ih društvo dodatno kažnjava neprestanom i brutalnom stigmatizacijom.

Sam Qosja nije mogao sudjelovati na sarajevskoj i ujedno svjetskoj premijeri svog filma no organizatori su pročitali njegovo pismo u kojemu je istaknuo kako su “Tri prozora i vješanje” posvećeni svim ženama silovanim tijekom ratova na prostoru bivše Jugoslavije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upozorio je i kako su žene na Kosovu kao konzervativnoj i zatvorenoj sredini dodatno zlostavljane samo zbog toga što su jednom pretrpjele poniženje pa ih se umjesto žrtava tretira kao nekoga tko je sramota za okružje u kojemu živi.

Luan Jaha je u glavnoj muškoj ulozi na izvanredan način portretirao muškarca koji nije u stanju suočiti se s istinskim patnjama silovanih žena a glumica Irena Cahani vjerno je dočarala patnje kroz kakve naknadno prolaze žene koje su jednom pretrpjele seksualno nasilje.

Cahani je novinarima kazala kako je ovaj problem takav tabu u kosovskom društvu da joj je bilo veoma teško pripremiti se za ulogu jer su brojne žrtve silovanja jednostavno odbijale govoriti o svojim osjećajima i pretrpljenim strahotama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Onim što je ponudio, film “Tri prozora i vješanje” nametnuo se kao do sada najozbiljniji kandidat za nagradu “Srce Sarajeva” u kategoriji igranog filma no valja pričekati što će ponuditi preostali filmovi koji su u uvršteni u tu konkurenciju.

Publika 20. SFF-a u utorak je u okviru natjecateljskog programa dokumentarnog filma u imala priliku pogledati ostvarenje “Mitch – dnevnik jednog šizofreničara” hrvatskog redatelja Damira Čučića te mađarski dokumentarac “Muškarčine” Kristofa Kovacsa kao i bosanski “Geto 59” Ines Tanović i bugarski “Striček Toni, tri budale i tajna služba” redateljica Mine Milevske i Vesele Kazakove.

Izvan natjecateljskih programa četvrti dan 20. SFF-a obilježila je “Potraga” Michaela Haznavicusa koji je donio priču o drugom čečenskom ratu iz 1999. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snažna i u biti antiratna priča, kako je kazao sam redatelj, bila je potaknuta njegovom potrebom da još osvijetli svu tragediju i dubinu tog gotovo već zaboravljenog sukoba u kojemu su mnogi stradali a da su mediji o svemu jedva izvještavali

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.