Otvorena izložba Meštrović & Prodanović: Umjetnik i njegov fotograf

Foto: fah

U organizaciji Muzeja grada Splita i Muzeja Ivana Meštrovića u srijedu navečer je u Galeriji Muzeja grada otvorena izložba Meštrović & Prodanović: umjetnik i njegov fotograf na kojoj je izloženo tridesetak crno-bijelih fotografija nastalih od 1922. do 1934. godine

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U galeriji je izloženo tridesetak fotografija iz vremena kada su Ivan Meštrović i Svetozar Prodanović intezivno surađivali, tj u razdoblju do kada Prodanović izrađuje fotografije s obzirom da je1934. godine zatvorio atelje.

Prodanović je fotografirao sva djela koja je Meštrović radio u razdoblju od 12 godina, posebno javne spomenike kroz cijeli proces od skica u gipsu, lijevanja u broncu, do snimanja postavljenih djela na javnim površinama.

Foto: fah

Kustosica Atelijera Meštrović i večerašnje izložbe Lana Majdančić rekla je da su fotografije srebro-želatinske, neke su kaširane na kartonu, a tijekom pripremanja izložbe određeni broj su povećali kako bi se bolje vidjela kvaliteta fotografije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je rekla Majdančić, povod izložbi je istraživanje građe fototeke, a priikom obrade naišli su na veliki broj fotografija Svetozara Prodanovića, koje su objavljivane za mnoge kataloge i monografije.

“Prodanović nikada dosad nije obrađivan, publiciran, a niti su njegove fotografije izlagane”, rekla je Majdančić.

Na izložbi je surađivala restauratorica i konzervatorica iz Hrvatskog državnog arhiva Martina Bagatin koja je rekla kako su rad na konzervaciji i restauraciji fotografija počeli 2012. godine, a suradnja se nastavila do danas. Istaknula je kako je ključno za zaštitu fotografske baštine u Hrvatskoj da se prikaže i način zaštite fotografije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osobitost Svetozara Prodanovića je u kvaliteti, likovnom senzibilitetu, osjećaju za kiparski volumen, strpljenju i fotografskom znanju da dobije optimum na fotografiji od kipa koji često i nije optimalan, rekao je na otvaranju izložbe povjesničar umjetnosti Maro Grbić.

Za njega je Prodanović poseban po tome što je radeći s Meštrovićem snimao “stanje gline i čistih gipseva” koje danas, kako je rekao, više nemamo, a njegova je posebnost u tome što je kod Meštrovića znao prepoznati ono najbolje.

“Na najboljim fotografijama se najbolje vidi što je Meštrović, gdje je on dobar, koja je njegova kvaliteta u kiparskom smislu i konačno je uspio dobiti da te stvari u tiskanim materijalima i u knjigama budu dobro vidljive. Po tome je Prodanović još uvijek najbolji fotograf Meštrovića do sada”, zaključio je Grbić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izložba je otvorena do 11. studenoga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.