RTL u ranovečernjem terminu prikazuje film TED koji nije film za djecu već bajka za ‘napredne’ odrasle

Vijeće za elektroničke medije kaznilo je prošle godine RTL zbog sadržaja u Big Brotheru emitiranog prije 22 sata sa 100.000 kuna.

Vijeće je na sjednici donijelo odluku o izdavanju prekršajnog naloga RTL-u kao pravnoj osobi u iznosu od 100 tisuća kuna, a odgovorne su osobe kažnjene sa 10 tisuća kuna.

“Na sjednici održanoj 14. rujna 2015. godine, donijelo odluku o izdavanju prekršajnog naloga nakladniku RTL Hrvatska d.o.o. zbog kršenja članka 26. stavka 1. alineje 3. i stavka 3. istoga članka Zakona o elektroničkim medijima, temeljem izvršenog nadzora nad emitiranim programom Big Brother u dane 6. i 8. rujna ove godine”, stajalo je u priopćenju Agencije za elektroničke medije.

Što kaže Zakon?

Članak 26. Zakona o elektroničkim medijima nalaže da u “audiovizualnim ili radijskim programima nije dopušteno objavljivati priloge koji vrijeđaju dostojanstvo čovjeka, objavljivati priloge osobito nemoralnog i pornografskog sadržaja te na bilo koji način poticati promicati i veličati nasilje i kriminal te poticati građane, a posebice djecu i mladež na upotrebu duhanskih proizvoda, alkohola ili droga.”

U stavku tri istog članka stoji i da audiovizualne programe koji bi mogli “narušiti fizički, mentalni ili moralni razvoj maloljetnika nije dopušteno objavljivati”, a ako se takav program i emitira u nekodiranom obliku nakladnik je, prema zakonu, obvezan osigurati da takvom programu prethodi zvučno upozorenje ili vizualni simboli tijekom njihova trajanja.

Na RTL televiziji večeras prikazan film Ted – o kakvom je filmu riječ?

Na RTL televiziji u subotu, 7. svibnja 2016. u 20 sati emitiran je film Ted s dobnom oznakom 15.

rtl program

Film je 2012. režirao Seth MacFarlane, a u glavnim ulogama su Mark Wahlberg i Mila Kunis.

Iako je glavni lik u filmu plišani medvjedić, film nosi oznaku „nije preporučen za maloljetnike mlađe od 15 godina“.

Američki je film o medvjediću Tedu, plišanoj igrački infantilnog filmskog lika Johna Bennetta koji je kao usamljeni dječak zaželio da njegov medvjedić oživi upravo u trenutku kad je padala zvijezda padalica.

Dogodovštine medvjedića Teda nisu preporučljive za djecu budući da se medvjedić druži s prostitutkama i prilično je loš utjecaj za svog kompanjona Johna sudeći po reakcijama Lori, Johnove zaručnice.

Lori i njezin zaručnik uvijek se svađaju radi toga što se John previše provodi s Tedom pa Ted nalazi posao u trgovini mješovite robe i tamo upoznaje svoju djevojku Tamy-Lynn, koju pred Johnom naziva „white trash“, što je u SAD-u pogrdan naziv za pripadnike najnižih slojeva američkog društva koji su slučajno bijele kože.

Film ima i nastavak Ted 2, ali ni prvi ni drugi film nisu pogodan za djecu jer sadrže vulgaran rječnik i u njima se opisuju pornografske scene, koje Ted čak i imitira.

Osim toga, plišani medvjedić u filmu puši travu ili neku jaču drogu.

ted film

Klasifikacije dobnog ograničenja variraju od države do države, a nosi oznaku R zbog grubosti, seksualnog sadržaja, prikazuje se uporaba droge.

Argentina:16 / Australija:MA15+ / Austrija:14 / Brazil:16 / Kanada:14A (Ontario) / Kanada:13+ (Quebec) / Čile:18 / Danska:11 / Francuska :U (s upozorenjem) / Njemačka:16 / Hong Kong:IIB / Indija:A / Irska:16 / Italija:VM14 / Japan:R15+ (certifikat #45697) / Japan:PG12 (obrađena inačica) / Malezija :(zabranjen) / Malezija:18 (izrezane scene) (nova ocjena nakon izrezivanja određenih scena) / Meksiko:B15 / Nizozemska:12 / Novi Zeland:R13 / Novi Zeland:R16 (DVD oznaka) / Norveška:11 / Peru:18 / Filipini:R-18 / Portugal:M/12 / Rusija:18+ / Singapur:M18 (izrezane scene) / Južnoafrička Republika:16 / Južna Koreja:18 / Španjolska:16 / Švedska:11 / Švicarska:14 (Kanton Geneva) / Švicarska:14 (Kanton Vaud) / Tajland:18 / VB:15 / SAD:TV-MA / SAD:R (certifikat #47477).

Film je očito vrlo pomaknuta fantazija u kojoj se „seksualna naprednost“ nagrađuje promaknućem na poslu i karijeri.

Pa tako Ted, svaki puta kada ga njegov nastrani šef uhvati u nekim seksualnim nepodopštinama na poslu, umjesto da dobije otkaz, dobiva promaknuće. Primjerice, kada su Tamy i Ted uhvaćeni kako se seksaju na namirnicama koje prodaju kupcima ili kada šef naiđe baš u trenutku kada Ted na odjelu za delikatese jede krumpirovu salatu s gole guze svoje djevojke Tamy-Lynn. Za nagradu, Ted istog trena postaje poslovođa trgovine.

Drugi nastavak filma bavi se nekim „gorućim“ pitanjima suvremenog svijeta – kako začeti dijete putem potpomognute oplodnje i donora sperme i kako se izboriti za svoja „seksualna prava“. Naime, Ted se u drugom nastavku „ženi“ i želi imati dijete, ali kao medvjedić to ne može, pa traži donora sperme. Vjerni prijatelj John pomaže mu da ukradu spermu od neke slavne zvijezde, no kada ne uspiju, prijatelj mu donira svoju spermu. No, i kad „žena“ od medvjedića začne dijete putem potpomognute oplodnje, sud ne želi priznati očinstvo medvjediću jer je medvjedić, a ne čovjek, pa film prati njegovu borbu u sudnici da mu se zakonski prizna status čovjeka…

ted film

Možda ste vidjevši najavu filma s medvjedićem došli na ideju da bi baš bilo zgodno pogledati ovu ‘komediju’ sa svojim djetetom. No, smatramo da to baš nije dobra ideja ako mu ne želite objašnjavati što je to „sperma“, što je „donor sperme“ te zašto i plišani medvjedić ne bi imao pravo na brak i djecu samo zato što je različit. Morali bi osim toga objasniti i mnoge druge čudne stvari u drugom dijelu filma koji zapravo promiče surogatstvo lukavo se koristeći likovima i „bajkama“ koje privlače dječju maštu.

U Vijeću za elektroničke medije ističu i da u spornim slučajevima prikazivanja neprimjerenog sadržaja mogu izreći upozorenje, opomenu ili prekršajni nalog, podnijeti optužni prijedlog nadležnom sudu, ali i privremeno ili trajno oduzeti koncesiju nakladniku programa. VEM podsjeća i da provodi kontinuirani nadzor nad radom nakladnika te da u slučaju utvrđenih odstupanja bez odlaganja reagira.

Jesu li filmovi Ted 1 i 2 primjereni filmovi za ranovečernji i obiteljski termin? Hoće li Vijeće reagirati?