Umanjuju li Instagram i društvene mreže umjetničku vrijednost fotografije

Foto: fah

Instagram je samo novi medij gdje se može izlagati fotografija, pa i umjetnička fotografija, smatraju zagovaratelji te platforme, dok drugi cijeli virtualni prostor ne doživljavaju kao prostor koji može dati umjetničkom doživljaju istu šansu kao galerijski prostor, zaključak je debate „Koliko Instagram i društvene mreže umanjuju umjetničku vrijednost fotografije?“ održane u nedjelju u sklopu manifestacije “Foto dani mladih”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Filmski kritičar Boško Picula, kao moderator debate, na kraju je pohvalio obje skupine, da su se dobro postavile i argumentirale svoje stavove, kako ona koja je ustvrdila da je umjetnost umjetnost neovisno o tome gdje se izlagala, tako i ona negacijska skupina koja je bila čvrsta u stavu da je drugačiji subjektivni doživljaj umjetnosti od strane promatrača ovisno o tome gdje se umjetnost konzumira. Za njih je, nasuprot virtualnom prostoru, samo galerija mjesto s mogućnošću dodira, stvarnog kontakta s umjetničkom fotografijom.

Popularnost društvenih mreža zaslužna je što se svakodnevno objavljuje velik broj fotografija ali kvaliteta objavljenog materijala varira i neka prosječna kvaliteta, primjerice na Instagramu i Snapchatu, nikako ne bi trebala postati mjerilo dobre fotografije, svakako ne umjetničke, smatra Picula. Dodaje da bi se moglo reći da su podjednaku težinu imali argumenti da svi ti alati i društvene mreže omogućuju neograničeni prostor kreativnosti, čak i onim pojedincima koji se bez tih alata fotografijom ne bi ni bavili, ali da onima drugima, koji bi se dublje bavili fotografijom, stvaraju neke okvire umjetničkog izražavanja, upravo skučenosti u naoko neograničenom prostoru.

Tu je kontroverzu Picula sažeo u zaključak da je u pravu debatna skupina koja je izrazila zadovoljstvo što Instagram i druge platforme omogućuju šire kreativno izražavanje, ali i druga skupina koja tvrdi da je rezultat takve komunikacije “ukalupljivanje umjetničkog nerva”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Mislim da je u dubini te dileme u stvari pitanje koliko smo zapravo konformisti u umjetničkom izražavanju, kao i uvijek, tj. slijedimo li zadatosti npr. komercijalnog oglašavanja i društvenih mreža ili zapravo probijamo te okvire i postavljamo nešto novo. Mislim da je ljudima ugodnije kada se izražavaju na nekakav poznati način, ali umjetnici, osobito mladi umjetnici, trebali bi imati ono nešto što će taj okvir konformizma probiti”, rekao je Picula.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.