Ministar turizma Darko Lorencin i ministar kulture Berislav Šipušu u Vukovaru, uoči otvorenja Muzeja vučedolske kulture predstavili akcijski plan za kulturni turizam. Akcijski plan nastao je na temelju Strategije razvoja turizma do 2020.godine kako bi odredili korake za razvoj jednog od ključnih proizvoda u narednih pet godina.
„Kulturni turizam jedan je od deset ključnih proizvoda prepoznat kao jedan od nositelja Strategije razvoja turizma do 2020. godine. Do 2020. godine prognozira se daljnji rast i razvoj kulturnog turizma te se ističe velik značaj ovoga proizvoda za budući rast ukupnog turističkog sektora, posebice u razdoblju pred i posezone. Trend daljnje diverzifikacije potražnje i rast nišnih proizvoda podržavat će rast manjih, specijaliziranih ponuđača usluga. Posebice se predviđa rast ‘kreativnog turizma’ koji na neki način omogućuje aktivnije uključivanje posjetitelja u lokalnu kulturu,“ naglašava ministar turizma Darko Lorencin te dodaje:
„Hrvatska ima već sve preduvjete da postane jedna od vodećih kulturnih destinacija. Brojna kulturno-povijesna ostavština koju posjedujemo daje nam veliku prednost u procesu realizacije naših strateških ciljeva, a sada definirajući mjere kojima ih možemo ostvariti, postavljeni su temelji za budućnost kulturnog turizma.“
„Baš kao što kvalitetan turizam ne možemo zamisliti bez kulture, tako niti kulturu u njenoj materijalnoj i nematerijalnoj pojavnosti ne možemo kvalitetno i održivo obnavljati i razvijati bez turizma. Upravo su ova međupovezanost i isprepletenost dvaju u teoriji često razdvojenih, ali u praksi itekako međusobno prožetih sektora tema našeg današnjeg susreta. Slijedom toga, ne znam je li zapravo kolegi Lorencinu ili meni osobno draže što vam danas možemo predstaviti „Akcijski plan razvoja kulturnog turizma“ koji je izradio Institut za turizam.
I nije slučajno i bez razloga što ovaj “Plan” zajednički predstavljamo upravo uoči sutrašnjeg otvaranja Muzeja vučedolske kulture za koji se nadam i vjerujem da će u budućnosti predstavljati pravi primjer sinergijskog djelovanja kulture i turizma u svrhu društvenog i gospodarskog razvoja Slavonije,“ naglasio je ministar kulture prof. Berislav Šipuš.
Ciljevi razvoja kulturnog turizma su koncipirani na preobrazbi Hrvatske u kulturno odredište, s posebno naglašenom važnošću velikih gradova kao pokretača razvoja, te otvaranju novih tržišnih segmenata. Nadalje, bogatstvo hrvatske kulturno-povijesne baštine čini veliku snagu resursno-atrakcijske osnove Hrvatske. O tomu svjedoči velik broj kulturnih dobara pod zaštitom UNESCO-a, kao što su povijesna jezgra Dubrovnika, Dioklecijanova palača u Splitu, Šibenska katedrala, povijesna jezgra grada Trogira, Eufrazijeva bazilika u Poreču i Starogradsko polje, ali i brojna druga vrijedna kulturna dobra. Posebno valja naglasiti da Hrvatska u svojoj bogatoj kulturno-povijesnoj baštini raspolaže s više od tisuću dvoraca, kurija i utvrda, što je iznimni potencijal za budući turistički razvoj, posebice kontinentalnog dijela zemlje.
Temeljem smjernica za razvoj kulturnog turizma koje proizlaze iz Strategije razvoja turizma RH do 2020. te poštujući postavljena ključna razvojna načela, definirano je pet strateških ciljeva. Ciljevi se odnose na razvoj i opremanje ključnih nacionalnih kulturno-turističkih atrakcija kvalitetnim vizitacijskim sadržajima, osmisliti i pripremiti kulturno-turistički proizvodni portfelj na nacionalnoj i regionalnim razinama za plasman na turističko tržište. Želimo aktivirati međunarodno i domaće turističko tržište dobro osmišljenim marketingom kako bi se stvorila tržišna prepoznatljivost na međunarodnoj razini te potakla domaća potražnja. Želimo stvoriti organizacijske i institucionalne preduvjete za razvoj kulturnog turizma kroz partnerstva te stalnim unapređivanjem znanja, vještina i kompetencija dionika kulturnog turizma za razvoj proizvoda, poduzetništvo u turizmu i pružanje kvalitetne usluge. U svrhu realizacije tih strateških ciljeva definarano je pet programskih područja i 16 mjera koje se moraju realizirati.
Programska područja čine razvoj infrastrukture kulturnog turizma, razvoj proizvoda, marketing, partnerstvo i edukacija.
Akcijski plan za kulturni turizam nastao je u suradnji Ministarstva turizma, Ministarstva kulture te Instituta za turizam, kako bi doprinjeo postizanju globalne prepoznatljivosti na turističkom tržištu, tržišnom repozicioniranju s destinacije sunca i mora prema ponudi raznovrsnih autentičnih sadržaja i doživljaja, vremenskom proširenju i geografskoj disperziji turističke potražnje, te bogaćenju proizvodnog portfelja turizma kako bi se povećao broj turističkih dolazaka i turistička potrošnja.
Nadamo se samo da će ovo dobro proći i da će ministar kulture Berislav Šipuš u budućnosti reagirati na izjave, a ne ostati nijem, kao što je to bio kada je srbijanski ministar Aleksandar Vulin nazvao kardinala Stepinca “ustaškim vikarom”.