Ekološki napredak: U Njemačkoj krenuo prvi vlak na vodik!

Foto: fah

U Njemačkoj je u ponedjeljak u promet pušten prvi svjetski vlak na vodikov pogon čime se ova skuplja, ali ekološki prihvatljivija tehnologija suprostavlja dizelskim vlakovima koji onečišćuju zrak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dva plava vlaka koje je proizveo francuski Alstom krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervoerdea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

“Prvi svjetski vlak na vodik ulazi u komercijalnu djelatnost i spreman je za proizvodnju”, rekao je Henri Poupart-Lafarge, izvršni direktor Alstoma na svečanosti u Bremervoerdu, stanici na kojoj će se vlak puniti vodikom.

Alstom, proizvođač francuskih TGV-ova, kaže da planira isporučiti još 14 vlakova Donjoj Saskoj do 2021., ali i drugim njemačkim državama koje pokažu interes.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlakovi na vodik opremljeni su ćelijama koje kombinacijom vodika i kisika proizvode struju s vodenom parom kao jedinim nusproduktom.

Višak energije skladišti se u litij-ionskim baterijama u vlaku.

Vlak može voziti oko tisuću kilometara s jednim spremnikom vodika, što je sličan doseg kao i kod dizelskih vlakova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Alstom ulaže u tehnologiju koja je zelenija i tiša alternativa dizelu na neelektrificiranim prugama, što je privlačno brojnim njemačkim gradovima koji se bore sa zagađenjem zraka.

“Sigurno da je kupovanje vlakova na vodik skuplje od dizelskih, ali je jeftinije u održavanju”, rekao je projektni menadžer Alstoma Stefan Schrank za AFP.

Druge zemlje se također interesiraju za vlakove na vodik, kažu iz Alstoma, uključujući Britaniju, Nizozemsku, Dansku, Norvešku, Italiju i Kanadu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Francuska vlada se već izjasnila da do 2022. želi imati vlak na vodikov pogon na tračnicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.