Nezavisni saborski zastupnik Damir Kajin danas je ocijenio da se preko konzultantskih tvrtki želi ovladati milijunskim proračunom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) te istaknuo da je način izvlačenja novaca namijenjen izborima i opstanku na vlasti u Istri puno suptilniji no što je bio mehanizam izvlačenja novaca u Fimi mediji
“Na djelu je ovladavanje Turističkim zajednicama – glavna je namjera ‘konzultanata’ da se uknjiže na dobar dio od 560 milijuna kuna koji se vrte u sustavu Turističke zajednice”, rekao je Kajin na konferenciji za medije pod nazivom ‘Zašto Grad Pula odbija odgovore o načinu financiranja medija i PR agencija’ te dodao “sve kako bi dobili izradu masterplanova i raznih strategija”.
“Marketinške agencije iz sektora turizma u zadnjih 12 godina povukle su 100 milijuna kuna – i neka se napokon objave ti podaci”, naglasio je te dodao kako se u taj bussines ubacuju i šefovi IDS-a.
“Tvrdim za intelektualne usluge na godišnjoj razini se izdvaja preko 500 milijuna kuna”, ocijenio je Kajin te dodao “zašto bi planove radile privatne marketinške agencije kada, ako govorimo o turizmu, imamo Institut za turizam”.
Kajin smatra da je način izvlačenja novaca namijenjen izborima i opstanku na vlasti u Istri puno suptilniji no što je bio mehanizam izvlačenja novaca u Fimi mediji te dodao “10 milijuna kuna izdavaja se za praćenje odabranih medija koji se pretvara u plaćeničke medije”.
“I ako 4 godine netko izdvaja 40 milijuna kuna u 1 mandatu, to je u dva mandata 80 milijuna kuna, 3 mandata 120 milijuna kuna”, istaknuo je te dodao da želi jednake šanse za sve koji sudjeluju na tom političkom prostoru.
“Istra stagnira od 2002. godine jer postoji praksa nepotizma, korupcije – sve pokriveno medijskim supportom”, ocijenio je Kajin te dodao kako je Istra 2002. godine imala 36,6 posto veći bruto proizvod od hrvatskog prosjeka, danas ima 26 posto.
“Grad Zagreb je 2002. godine imao 18 posto veći bruto proizvod od Istarske županije, danas 40 posto, i to nešto govori”, objasnio je Kajin te dodao kako za intelektualne usluge, medije, računalne usluge Istarska županija s gradovima izdvaja 30 milijuna kuna godišnje.
Poručio je PR agencijama neka se ne koriste lokalnim proračunima i neka se njihov angažman ne pretvara u politički reket.
“To je održavanje sustava vlasti u Istri – 5.000 ljudi kojih je zaposleno u javnim poduzećima od kojih nitko u zadnjih 10 godina nije mogao a da ne prođe provjeru stranačke pripadnosti”, istaknuo je te dodao kako s proračunom od 3 milijarde kuna raspolažu lokalne samouprave i komunalna poduzeća.
“Medijski support – kontrola lokalnih medija, ovo što imamo u Zagrebu je mila majka, demokracija, prema onome u Istri”, istaknuo je Kajin.
“Ono što ne može više drugdje u Hrvatskoj na državnoj razini, to ne može više i ne smije biti na lokalnoj razini jer nas je to iskvarilo i to je jedan od razloga zašto Istra stagnira”, zaključio je Kajin.
Komentirao je i smjene u Hrvatskoj turističkoj zajednici te istaknuo da je “prvi puta Meri Matešić premlaćena u Zadru kao novinarka kada je otvarala priču o lokalnim moćnicima, tad je radila kao novinarka Večernjeg lista”.
“Drugi puta se suprotstavila malo većim moćnicima na državnoj razini i dogodilo joj se ono isto što i u Zadru”, rekao je te dodao kako je rast turističkih noćenja u Hrvatskoj prošle godine bio 5,1 posto, a u Istri 0,3 posto.
“Ministar Lorencin smjenjuje Meri Matešić zbog toga da nije ‘dovoljno agresivno trošila novac za marketing’, ne znam kako to okarakterizirati”, istaknuo je Kajin te dodao “gdje god je IDS-ov gremi, tu treba biti oprezan kada je riječ o novcu – što više novca, to veći oprez”.
Tekst se nastavlja ispod oglasa