Matijašević: Jadrolinija bi mogla doživjeti sudbinu autocesta

Predsjednik Hrvatske udruge radničkih sindikata (HURS) Ozren Matijašević ustvrdio je u utorak da je trajektna linija Valbiska-Lopar Jadroliniji dodijeljena na namještenom natječaju, a vjeruje da Jadrolinija uživa monopol u pomorskom prometu na Jadranu te da bi zbog toga mogla doživjeti sudbinu autocesta, koje Vlada namjerava monetizirati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Uvjeren sam da je na djelu scenarij po kojem će početkom 2017. godine, kada će se na natječaj u pomorskom prometu moći javljati i strani brodari, Jadrolinija, koja ima sve poslove koje želi, biti privatizirana, nešto slično kao što Vlada pokušava napraviti s monetizacijom hrvatskih autocesta”, rekao je Matijašević na konferenciji za novinare u Splitu.

Upozorio je da Jadrolinija posjeduje čak 23 od 25 trajektnih linija, a nedavni natječaj na kojem je trajektna linija Valbiska (Krk) – Lopar (Rab) dodijeljena upravo Jadroliniji smatra najnovijim dokazom monopola državnog brodara.

Upozorio je da je trajektna linija Valbiska-Lopar oduzeta Linijskoj nacionalnoj plovidbi (LNP) iz Splita nakon sedmogodišnje plovidbe, koju je, ustvrdio je Matijašević, LNP obavljao vrlo kvalitetno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Kako sumnjamo da se radi o namještenom natječaju, kojim se pogoduje Jadroliniji, a u opasnost dovodi sudbina 50-ak radnika LNP-a i ugrožava konkurentnost tržišnog natjecanja, uputili smo prigovor i žalbu Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave, Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja te predstavništvu Europske komisije u Hrvatskoj”, istaknuo je Matijašević.

Rekao je kako od domaćih institucija ne očekuje mnogo na rješavanju tih prigovora i žalbi, ali od Europske komisije očekuje da će “po tko zna koji put opaučiti po obrazu ovu vlast”.

Matijašević je ustvrdio kako je riječ o “primjeru naštimanog natječaja” i da su prekršena pravila tržišnog natjecanja, čime su, smatra, hrvatske vlasti Europi pokazale “dvostruko lice” jer preuzimaju obveze i potpisuju dokumente, a onda potpisano ne provode u djelo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlasti u Splitu i županiji Matijašević je pozvao da se usprotive oduzimanju trajektne linije od LNP-a, podsjećajući da je riječ o tvrtki sa sjedištem u Splitu, čiji je opstanak, kako je rekao, sada upitan.

“Tražimo od Vlade poništenje ovog natječaja. Ne vjerujem u postupanje ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, koji svakog dana pokazuje svoju nekvalitetu, ali zazivam premijera Zorana Milanovića da uđe u ovaj slučaj i reagira”, poručio je Matijašević.

Predsjednik Hrvatskog sindikata pomoraca (HSP) Denis Jelaska istaknuo je kako je na natječaju za liniju Valbiska-Lopar, koji je raspisala Agencija za obalni i linijski promet, prihvaćena ponuda Jadrolinije koja se natjecala s novim skupljim brodom, ali i “dampiškim cijenama”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Subvencija je s 3,6 miljuna kuna u natječaju povećana na četiri milijuna kuna kako bi Jadrolinija mogla servisirati novi skuplji brod, ali i veću posadu. Ponudili su da će održavati liniju za samo 2,7 milijuna kuna na godinu, a da je to bila odluka u posljednji trenutak, govori to što je Jadrolinija prije sedam godina za istu liniju tražila milijun kuna veću državnu poptoru iako je tada imala stariji i jeftinji brod do sadašnjeg”, objasnio je Jelaska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.