Ludilo oko koronavirusa napokon se stišalo. Ljudi diljem svijeta žive normalno, rukuju se i grle, maske gotovo nitko i ne nosi, a pojmovi izolacije i samoizolacije iščezli su iz govora. I dok se ljudi vesele povratku normalnom životu, najveći dobitnici korona krize – farmaceutske kompanije tuguju. Dionice Pfizera vrtoglavo padaju, a sličan trend zamjećuje se i kod drugih tvrtki proizvođača cjepiva protiv koronavirusa.
Dionice Pfizera gube na vrijednosti
Dionice Pfizera na najnižim su granama gledajući čak i predpandemijske godine. Naime, dionice Pfizera u srijedu su potonule čak za do 9 posto na ispod 26 dolara, što je najniža cijena od 2013. godine. Najveći je ovo pad vrijednosti Pfizerovih dionica još od velike svjetske ekonomske krize 2009. godine. Pad vrijednosti dionica za Pfizer nije jedina loša vijest. Iz tvrtke su objavili da u 2024. godini očekuju prihode između 58.5 i 61.5 milijardi dolara. Te brojke ne samo da pokazuju stagnaciju na godišnjoj razini već su i bitno manje od predviđanja analitičara (62.6 milijardi dolara).
New York Times tužio EU zbog netransparentnosti glede veza Von der Leyen i Pfizera
Iz ovih podataka vidljivo je da Pfizer nije uspio trajnije kapitalizirati pandemiju koronavirusa i osigurati dugoročan rast tvrtke. Pfizer pritom nije izoliran slučaj. I drugi proizvođači cjepiva poput Moderne i Johnson & Johnson bilježe pad vrijednosti kompanija nakon pandemije. Farmaceutske tvrtke, vidljivo je, imale su ogromnu korist od stvaranja korona histerije. Čim se histerija stišala te je pala potražnja za cjepivom kao i subvencije vlada – vrijednost farmaceutskih divova se urušila.
Pfizer u problemima: Optuženi za pokušaj cenzure i lažno predstavljanje cjepiva
Novi hit – lijekovi za mršavljenje
Dok se jednom ne smrkne, drugom ne svane. Nakon ludila oko cjepiva za koronavirus došlo je ludilo lijekova za mršavljenje. To pokazuje porast prodaje takvih lijekova i, posredno, silovit rast vrijednosti tvrtki njihovih proizvođača. Tako su tvrtke Eli Lilly i Novo Nordisk, koje se bave proizvodnjom proizvoda za mršavljenje, postale dvije najvrjednije farmaceutske tvrtke na svijetu. I Pfizer se pokušava “prošvercati” na taj vlak. Zasad im ne ide naročito, investitori nisu impresionirani, a objavljeni su i loši rezultati kliničke studije njihovog lijeka GLP-1.