Nema više ludila oko cijepljenja protiv koronavirusa: Drastičan pad vrijednosti dionica Pfizera!

Pfizer
epa09573124 A view of a sign on Pfizer’s headquarters in New York, New York, USA, 09 November 2021. Pfizer has asked regulators in the United States to approve COVID-19 vaccine booster shots for all adults 18 and older. EPA/JUSTIN LANE EPA-EFE/JUSTIN LANE

Ludilo oko koronavirusa napokon se stišalo. Ljudi diljem svijeta žive normalno, rukuju se i grle, maske gotovo nitko i ne nosi, a pojmovi izolacije i samoizolacije iščezli su iz govora. I dok se ljudi vesele povratku normalnom životu, najveći dobitnici korona krize – farmaceutske kompanije tuguju. Dionice Pfizera vrtoglavo padaju, a sličan trend zamjećuje se i kod drugih tvrtki proizvođača cjepiva protiv koronavirusa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dionice Pfizera gube na vrijednosti

Dionice Pfizera na najnižim su granama gledajući čak i predpandemijske godine. Naime, dionice Pfizera u srijedu su potonule čak za do 9 posto na ispod 26 dolara, što je najniža cijena od 2013. godine. Najveći je ovo pad vrijednosti Pfizerovih dionica još od velike svjetske ekonomske krize 2009. godine. Pad vrijednosti dionica za Pfizer nije jedina loša vijest. Iz tvrtke su objavili da u 2024. godini očekuju prihode između 58.5 i 61.5 milijardi dolara. Te brojke ne samo da pokazuju stagnaciju na godišnjoj razini već su i bitno manje od predviđanja analitičara (62.6 milijardi dolara).

New York Times tužio EU zbog netransparentnosti glede veza Von der Leyen i Pfizera

Iz ovih podataka vidljivo je da Pfizer nije uspio trajnije kapitalizirati pandemiju koronavirusa i osigurati dugoročan rast tvrtke. Pfizer pritom nije izoliran slučaj. I drugi proizvođači cjepiva poput Moderne i Johnson & Johnson bilježe pad vrijednosti kompanija nakon pandemije. Farmaceutske tvrtke, vidljivo je, imale su ogromnu korist od stvaranja korona histerije. Čim se histerija stišala te je pala potražnja za cjepivom kao i subvencije vlada – vrijednost farmaceutskih divova se urušila.

Pfizer u problemima: Optuženi za pokušaj cenzure i lažno predstavljanje cjepiva

Novi hit – lijekovi za mršavljenje

Dok se jednom ne smrkne, drugom ne svane. Nakon ludila oko cjepiva za koronavirus došlo je ludilo lijekova za mršavljenje. To pokazuje porast prodaje takvih lijekova i, posredno, silovit rast vrijednosti tvrtki njihovih proizvođača. Tako su tvrtke Eli Lilly i Novo Nordisk, koje se bave proizvodnjom proizvoda za mršavljenje, postale dvije najvrjednije farmaceutske tvrtke na svijetu. I Pfizer se pokušava “prošvercati” na taj vlak. Zasad im ne ide naročito, investitori nisu impresionirani, a objavljeni su i loši rezultati kliničke studije njihovog lijeka GLP-1.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.