Split: sindikalisti tvrde da se Jadroliniji namještaju poslovi

Hrvatska udruga radničkih sindikata (HURS) i Sindikat pomoraca Hrvatske (SPH) ustvrdili su u četvrtak na konferenciji za novinare u Splitu da država planski uništava male brodare i konkurenciju državnom brodaru te da će to za posljedicu imati gašenje brodarskih tvrtki i radnih mjesta u pomorstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao primjer naveli su raspisivanje natječaja za održavanje trajektne veze Lopar (Rab) – Valbiska (Krk) uz državnu potporu od gotovo četiri milijuna kuna na godinu iako je, kažu, splitski brodar Linijska nacionalna plovidba (LNP), kojem je još prije godinu dana istekao ugovor, posljednjih sedam godina vozio na toj vezi sa subvencijom od 3,6 milijuna kuna. Natječaj je raspisala Agencija za obalni linijski pomorski promet i traje do 13. listopada.

Predsjednik HURS-a Ozren Matijašević ustvrdio je kako se taj posao namjerava dati Jadroliniji te bi to bila 24. linija od 25 mogućih koje obavlja taj državni brodar. Dodao je da je LNP proteklih godina korektno obavljao usluge na toj vezi te da je rok od 45 dana za prijavu na natječaj prekratak.

“Činjenica da se subvencija povećava nakon toliko godina, i to u okolnostima kada državni proračun rezultira s rezanjem subvencija u svim djelatnostima, upućuje da se posao cilja Jadroliniji. Po poduzetničkim slobodama Hrvatska i zbog ovoga slučaja nije nezasluženo na 89. niskom mjestu, iza Slovenije, Makedonije, Crne Gore i Kosova, a i sama bizarnost da je predsjednik upravnog vijeća bivši član uprave Jadrolinije, koji je uz to savjetnik ministra za pomorstvo i arhitekt po struci, govori da u ovoj zemlji nismo svi jednaki. Zato je i opstalo ovako malo brodara”, rekao je Matijašević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuo je da je ta veza, iako su imali nižu subvenciju od one koje se nudi novim natječajem, bila održiva za brodara i njegova 52 zaposlenika te je najavio da će – bude li i taj natječaj “izvrgnut ruglu – svim sredstvima štititi radna mjesta Linijske nacionalne plovidbe”.

Matijašević je izjavio da je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić najlošiji ministar te da je “većina ministara nesposobna, kao i čelni čovjek Vlade”.

“Nesposobnost ministra se ogleda u rasulu njegova sektora. Izjava koju je dao prilikom najave gašenja željezničkih linija da niti zna, a niti ga interesira koje se linije gase najbolje pokazuje kako shvaća svoj posao. Problemi su i u Hrvatskim autocestama, zbog čega ćemo od sutra u ponoć u Zagrebu i Splitu prikupljati potpise protiv monetizacije autocesta. Problemi su bili i u morskom prometu, gotovo svagdje, a on je ostao nedostupan za socijalne partnere”, izjavio je predsjednik HURS-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavio je da će se sljedećih 15 dana potpisi građana protiv monetizacije autocesta prikupljati u Zagrebu na Trgu bana Josipa Jelačića, a u Splitu u Marmontovoj ulici. Sve, rekao je, organizira pet sindikalnih središnjica, sedam respektabilnih nevladinih udruga, mnoštvo političkih stranaka čiji će aktivisti pomoći u prikupljanju potpisa, ali bez isticanja stranačkih obilježja, te sve udruge proistekle iz Domovinskog rata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.