Stanić: zbog dostupnosti autocesta i cijena cestarine autoceste nikako ne smiju doći pod koncesiju

“Ne damo naše autoceste”, krilatica je nove referendumske inicijative koju je pokrenulo više sindikata i udruga, a koja s dvotjednim prikupljanjem potpisa kreće u subotu, 11. listopada. Uvjereni su kako postoje načini za otplatu golemih kredita bez kojih autoceste ne bi bile izgrađene, za razliku od Banskih dvora koji smatraju kako je to nemoguće bez monetizacije autocesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O tome su “U mreži prvoga” govorili čelnik Nezavisnoga cestarskog sindikata Mijat Stanić, Teodor Celakoski iz udruge “Pravo na grad” te ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Hajdaš Dončić ponovio je da Hrvatska nema alternativu i kako je to jedini način da se smanji javni dug od oko četiri milijarde eura. Ako i krenemo u reprogram duga ili prolongiranje otplate, te kredite ne možemo otplatiti do 2038. a tada će, prema njegovim riječima, umjesto četiri iznositi 8 milijardi eura.

Govoreći o inicijativi za referendum protiv monetizacije autocesta, Stanić je rekao kako su se za referendum odlučili jer su iscrpili sva ostala sredstva.Ponovio je razloge zbog kojih su protiv davanja autocesta u koncesije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Autoceste su građene kao razvojni projekt Hrvatske kako bi povezale sva područja i razvijale poljoprivredu i turizam,a koncesijom one postaju komercijalni projekt, istaknuo je Stanić.

Stanić smatra kako su dva razloga zašto autoceste nikako ne smiju doći pod koncesiju, a to su dostupnost autocesta i cijena cestarine te je upozorio na iskustvo s koncesijama kazavši kako se podizanjem cijena cestarina, promet preselio na državne ceste. Koncesionari zarađuju više novaca na manje prometa, a mi moramo dodatno ulagati u lokalne ceste te je veći broj nesreća, ekološke posljedice i sve ono što smo htjeli izbjeći gradnjom autocesta, upozorio je Stanić.

Postoje dva rješenja: reprogram duga s dugoročnim povoljnijim kreditima ili prodaja obeveznica građanima RH, zainteresiranim investitorima te mirovinskim fondovima, kazao je Stanić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Celakovski je naglasio kako će ovo biti prvi referendum koji ne pokreće jedna interesna skupina. “Mi imamo potrebu u našu platformu uključiti šire slojeve društva i sve civilne udruge”, rekao je. Istaknuo je kako politički klijentelizam ide mnogo dalje od stranačkih iskaznica. “Stvarnost pokazuje kako različite stranke servisiraju uglavnom iste ili slične interese”, dodao je.

Ministar se osvrnuo i na dokapitalizaciju Croatia Airlinesa. Rekao je kako je ova godina prva koju je tvrtka zaključila u plusu. Naglasio je da CA mora pronaći strateškog partnera koji će zadržati i proštiri mrežnu strukturu letenja. “Na nama je da učinimo sve da dijelovi Hrvatske ostanu povezani nacionalnim prijevoznikom”, naglasio je.

Ministar je opovrgnuo optužbe da uprave javnih tvrtki imaju stranački predznak. “Svi članovi su profesionlnalci, a ne stranački ljudi”, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mijat Stanić nije želio komentirati iskaz Josipa Sapunara, glavnog aktera afere Remorker, koji direktno optužuje Radimira Čačića za primanje mita, rekavši kako će to tek trebati dokazati u postupku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.