Dok Vlada priprema modele otkupa MOL-ova udjela u Ini, Inina tvrtka kći “Crosco naftni servisi” prolazi kroz turbulentno razdoblje. Izostaju investicije, tvrtka gubi svoje mjesto na tržištu, a upitna je i budućnost radnih mjesta, prenosi HRT.
Na nedavnom sastanku sa sindikatima Uprava je najavila da bi, ako se do ljeta ne sklope novi poslovi, moglo biti velikih otpuštanja. Zbog niske cijene nafte u svijetu se vrlo malo buši, ali glavni razlog CROSCO-vih problema ipak su loše akvizicije u prošlosti na koje sindikati godinama upozoravaju.
Crosco je naime, kreditima Ine 2007. i 2009. godine za 62 miljuna dolara kupio mađarske tvrtke Rotary i Drill Trans. Iz due diligence analiza koje su obavljene prije kupnje bilo je vidljivo da su mađarske tvrtke prezadužene, da imaju zastarjelu opremu te da su potpuno ovisne o MOL-u koji je već tada najavio smanjivanje istraživanja.
Kupnju je u ime hrvatske strane vodio predsjednik Uprave Bojan Milković, kojem se trenutačno zbog sumnji u koruptivne radnje sudi u dva postupka. Milkovića je na čelo Crosca, po preporuci Ive Sanadera, postavio tadašnji član Uprave Ine Jozo Petrović.
Milković je ignorirao revizorska upozorenja pa je najprije za tvrtku Rotary 2007. vlasniku – mađarskom tajkunu Lajosu Tolnayu, isplatio 42 milijuna dolara. Tolnay je 4 godine prije Rotary kupio od MOL-a za 13 i pol milijuna dolara, a revizija pokazuje da je pri kupnji imao zajamčene ugovore na temelju kojih je podignuo velike kredite. Tek kada su ugovori s MOL-om privedeni kraju – tvrtku kupuje Crosco za trostruko veću vrijednost.
20 milijuna dolara od te kupnje isplaćeno je panamskim off shore tvrtkama Amberley, Baswood i Southtech Overseas, registriranima u odvjetničkom uredu Lima i partneri.
2009. Milković je kupio transportnu tvrtku Drill Trans. 20 milijuna dolara uplaćeno je na račune kompanija Everest i Topaz u Anguilli, još tajnovitijem poreznom raju. Nepoznate vlasnike predstavljao je agent.