Zagrebački salon, čije se 52. izdanje održava na nekoliko zagrebačkih lokacija na temu “(Ne)primjenjivost primijenjene umjetnosti”, otvoren je u četvrtak u Muzeju Mimara.
Skoro stotinu izloženih djela ostvareno je u raznim medijima, od grafičkoga dizajna, instalacija, produkt-dizajna, multimedije do kostimografije, nakita do različitih graničnih likovnih i vizualnih disciplina.
Uz glavnu tematsku izložbu u Muzeju Mimara održavaju se dva prateća događanja – izložba projekata i ideja za revitalizaciju kompleksa dvorca Jakovlje te “ZS laboratorij” s djelima koja kontekstualiziraju primjenjivost primijenjenih umjetnosti, a u okviru kojega će se održati modna događanja, performansi, predavanja.
Ivana Bakal, ravnateljica Salona rekla je na otvorenju kako se na natječaj prijavilo se 111 autora i autorskih grupa s dvjestotinjak radova, a sedmeročlani žiri je odabrao 70 autora i autorskih grupa s 96 ostvarenja različitih likovnih disciplina, medija i poetskih izričaja.
Najavila je da će se, osim u “Mimari”, Salon održavati u Muzeju za umjetnost i obrt, Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna, Dvorani Akademije dramskih umjetnosti u Frankopanskoj ulici, Galeriji ULUPUH te javnim prostorima – ispred Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, na Cvjetnome trgu i kod dvorca Jakovlje.
Salon, koji se odavno afirmirao kao važna nacionalna izložba suvremenog stvaralaštva na području vizualnih umjetnosti, dizajna i arhitekture, ove će godine pokušati odgovoriti na pitanje snižava li primjenjivost umjetničku komponentu primijenjene umjetnosti.
“Unatoč tome što je 20. stoljeće poništilo podjelu na visoku i nisku umjetnost i što znamo povijest Bauhausa, i dalje postoje vrijednosne podjele”,ustvrdio je Nikola Albaneže, kustos i autor koncepta koji je osmislio središnju temu izložbe.
“Rad na ovoj izložbi mi je pokazao da su te granice dobrodošle kao poticaj umjetnicima da ih prelaze, no u žiriju smo se složili da je kvaliteta najvažniji vrijednosni kriterij za odabir radova”, dodao je.
Ravnateljica Muzeja Mimara Lada Ratković-Bukovčan napomenula je kako izloženi radovi, objedinjeni središnjom temom, vode posjetitelje rukavcima svakodnevlja i svjedoče o dosezima suvremene vizualne umjetnosti.
“Salon uvijek iznova daje jasan podsjetnik na množinu mogućnosti, motiviranost umjetnika i poticajnost okružja”, rekla je.
Salon, kojeg organizira Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH), zatvara se 28. listopada dodjelom nagrada najboljim radovima, promocijom kataloga i nastupom mezzospopranistice Dubravke Šeparović Mušović.
Tekst se nastavlja ispod oglasa