Monodrama ‘Priče iz Vukovara’ na Sceni 55 splitskoga HNK

Split03/11/15-HNK Split sezona 2015/16. Scena 55- Pere Eranovic. Priče iz Vukovara Snimio:Matko Biljak

Monodrama “Priče iz Vukovara” nastala po tekstovima Siniše Glavaševića kao diplomska predstava i autorski projekt glumca Pere Eranovića, pod mentorsktvom Milana Štrljića, premijerno će biti izvedena u subotu na Sceni 55 splitskoga HNK najavljeno je u utorak na konferenciji za novinare.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstava je zamišljena kao jednosatni boravak u skloništu u kojem su u interakciji ratni izvjestitelj (glumac) i sugrađani (publika). Glumac, postajući na jedan sat ratni izvjestitelj, u predstavi ostvaruje potpun i nesebičan odnos s publikom, sugrađanima koje on pokušava rasteretiti briga, pa im govori o ljubavi, životu, neprijateljima, djetinjstvu i ratu.

Autor projekta Pere Eranović rekao je da su priče iz Vukovara “divni prozni tekstovi satkani od vedrih, veselih i životnih tema, priča o djetinjstvu, igri, prijateljima, ali i o neprijateljima i o ratu”.

Te su priče, dodao je u nekakvoj međusobnoj igri. “Sve se isprepliću, nadopunjuju, preljevaju jedne u drugu tako da iz njih izlaze neki motivi koji su svima nama bliski. Glavna je poruka ponos koji se iznjedrio iznad svega ovoga što priču čini teškom, iz jedne ljudske tragedije i patnje”, rekao je Eranović ponovivši ključne Glavaševićeve rečenice: “Ako je u vama ostalo makar malo ljubavi podijelite je. Dajte djelić ljubavi prvome do vas i bit će manje neprijatelja. Dovoljno je i to”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Milan Štrljić zadovoljan je što se realizira sporazum koji je HNK Split potpisao sa Sveučilištem i Umjetničkom akademijom u kojem mladi diplomanti dobivaju priliku susresti se s publikom, ali i produžiti život svojim diplomskim radovima.

“Petru sada više nisam profesor, pa ga mogu pohvaliti što se uhvatio tako jedne delikatne teme od koje mi danas svi bježimo. Sramota je da Hrvatska nema film o Vukovaru, a toliko je godina prošlo. Nadam se da će netko ipak smoći snage i hrabrosti te napraviti pravi scenarij za fiml o Vukovaru jer on to zaslužuje”, kazao je Štrljić napomenuvši da mu je Eranović s idejom o monodrami došao još dok je bio na drugoj godini akademije.

Štrljić je dodao kako mu je drago da su uspjeli otvoriti jednu, koliko je to moguće, optimističnu vizuru koju je Glavašević nudio u svojim pričama, te da su našli ključ da ne budu teški kao što to netko očekuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ravnatelj kazališta Goran Golovko vjeruje da će publika u predstavi znati uživati jer je nadahnuta, vrlo emocionalna i u jednom suvremenom, izvedbenom ključu zbog čega od nje očekuje sve najbolje.

Najavio je da će u sklopu suradnje između Umjetničke akademije Split i HNK Split – Scena mladih do kraja sezone biti prikazan “Otvarač za konzerve” Victora Lanouxa u izvedbi Bojana Brajčića i Marjana Nejašmića Banića, te možda “Bilježnica Robija K” Viktora Ivančića u izvedbi Duje Grubišića.

Ravnatelj drame Trpimir Jurkić drži da je barem tijekom ovih dana kada se obilježava velika tragedija grada Vukovara, itekako potrebno ponovno vratiti sjećanja na taj grad te da mu je drago što HNK takvom predstavom može dati svoj prinos sjećanju na Vukovar koji se nikada ne smije ugasiti.
Svjetlo za predstavu oblikuje Miroslav Mamić, a ton Željko Mravak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.