Opera Nabucco, nezaobilazno Verdijevo remek-djelo i ove godine na Peristilu u Splitu

Foto: HNK Split

Nabucco, uz Aidu najomiljeniji i najizvođeniji operni naslov Splitskog ljeta Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split izvest će dvaput na 66. Splitskom ljetu, u utorak i četvrtak 21. i 23. srpnja na Peristilu. Izvedbama će po prvi put ravnati maestro Jure Bučević, a predstava se igra u režiji Georgija Para i Jelene Bosančić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz Orkestar, Zbor i Balet HNK Split kao protagonisti nastupit će pjevači koji su se i protekle dvije godine, od premijere ove inscenacije Nabucca predstavili splitskoj publici. U naslovnoj ulozi  babilonskog kralja Nabucca bit će talijanski bariton Devid CecconiBože Jurić Pešić nastupit će kao Ismaele u prvoj izvedbi, da bi u drugoj tu ulogu pjevao brazilski tenor Max Jota, kao Abigaille ponovno ćemo gledati i slušati sopranisticu Danielu Schillaci već dobro poznatu splitskoj publici, u ulozi Zaccarije izmjenjivat će se Ivica Čikeš i Božo ŽupićAntonija  Teskera bit će Fenena, Mate AkrapVinko Maroević i Branka Pleština Stanić tumačit će uloge Svećenika, Abdalla i Anne. Peristilska izvedba opere Nabucco bila je prva glazbeno-scenska produkcija rađena isključivo za otvorenu pozornicu na carskom trgu pred splitskom katedralom. Verdijevo je remek-djelo premijerno na Peristilu postavljano sveukupno šest puta. Ovog ćemo Ljeta, pod glazbenim vodstvom maestra Jure Bučevića koji debitira kao dirigent Nabuccagledati produkciju koja je premijerno bila postavljena 2018. a čiju režiju potpisuju Georgij Paro i Jelena Bosančić.

Nabucco je opera koja je trajno ustanovila reputaciju Giuseppea Verdija kao velikog opernog skladatelja. „S ovom operom uistinu započinje moja umjetnička karijera“, rekao je sam Verdi. Opera u četiri čina, skladana 1814. na libreto Temistoclea Solera, temelji se na starozavjetnim knjigama O kraljevima, Jeremija, Tužaljke i Daniel i dramama A. A.-Bourgeoisa and F. Cornua. Povijesni događaji o izgonu Židova od strane babilonskog kralja Nabukodonosora pozadina su romantičnom i političkom zapletu. Zborska arija Va pensiero zasigurno je najpopularnija u operi i kao takva postala je prepoznatljiv i nezaobilazan dio opće kulture kao izraz opće žudnje narode za slobodom.

Pored dirigenta i redatelja autorski tim predstave čine: scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Sonja Obradović (prema idejnim rješenjima Irene Sušac i Lea Kulaša), koreografi Miljenko Vikić i Ljiljana Gvozdenović, zborovođa Frane Kuss, oblikovatelj svjetla Srđan Barbarić, te autorica scenskog pokreta Ljiljana Gvozdenović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.