Borba američkih vlasti i internetskih divova protiv propagande IS-a

Foto: fah

Američke vlasti u suradnji s internetskim divovima pojačavaju svoje pokušaje suprotstavljanja online propagandi terorističke organizacije Islamske države (IS), no nije izvjesno koliko su oni uspješni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Islamska država pozivima na džihad i vrhunski produciranim videima svojih pristaša u borbi ili ubijanju zatočenika već dugo koristi internet i društvene mreže kako bi vrbovala ljude za svoj kalifat u Iraku i Siriji, te poticala na provođenje terorističkih napada.

Internetski divovi Twitter i Facebook punom parom rade na zatvaranju korisničkih računa džihadista, iako se oni ponovno pojavljuju pod novim imenima.

Twitter je objavio kako su dosad zatvorili oko 200 tisuća računa, no Richard Stengel, američki dužnosnik za javna pitanja smatra kako ih je zatvoreno puno više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Youtube je uklonio milijune videa, a Facebook zapošljava stotine ljudi koji 24 sata dnevno uklanjaju štetan sadržaj, dodao je Stengel, bivši izvršni urednik Time magazina.

U isto vrijeme, Centar State Departmenta za angažman u svijetu, koji je od ove godine reformiran i stavljen pod vodstvo bivšeg američkog časnika mornarice Michaela Lumpkina, vodi pokušaje američke vlade da se nosi s ovim problemima.

“Ovaj Centar nije fokusiran na slanje poruka s pečatom američke vlade, nego na poticanje umjerenih vjerodostojnih glasova u regiji i civilnom društvu”, rekla je Lisa Monaco, glavna savjetnica Baracka Obame za domovinsku sigurnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I glavna komanda američke vojske za operacije na Bliskom Istoku aktivno je angažirana na društvenim mrežama kako bi se borila protiv propagande IS-a.

Komanda ima masovan online program koji je sprega profesionalaca i vojske, rekao je za AFP glasnogovornik Pentagona Adrian Rankine-Galloway.

“Djelujemo koristeći vjerodostojne informacije usmjerene regionalnoj publici kako bi se borili protiv laži i prijevara Islamske države”, rekao je Rankine-Galloway.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stenger tvrdi da takvi pokušaji djeluju. “Trenutno ima pet puta više poruka po socijalnim mrežama, većinom na arapskom jeziku, koje su protiv, nego za IS”, rekao je Stenger.

J.M. Berger, stručnjak za IS koji je puno pisao o džihadistima na Twitteru, smatra kako oni osjećaju pritisak.

“Nema sumnje da su pristalice IS-a na Twitteru i drugdje pod velikim pritiskom i da je njihovo djelovanje znatno slabije od prošle, ili čak od početka ove godine”, rekao je.

Korisnički računi sljedbenika imaju sve manje pratitelja i objava. I dalje mogu distribuirati svoju propagandu sve manjoj publici, ali im je otežano široko emitiranje i plasiranje poruka potencijalnim regrutima, smatra Berger.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Will McCants, stručnjak za džihadiste u think-tanku Brookings Institution rekao je kako je pritisak na Facebooku i Twitteru natjerao džihadiste da se okrenu manjim društvenim mrežama poput Telegrama.

“Svejedno, oni i dalje pokušavaju održati prisutnost na većim društvenim mrežama jer su tamo njihovi potencijalni regruti”, zaključuje McCants.

Osnivačica privatne obavještajne tvrtke za pronalazak terorista Rita Katz ne slaže se da je džihadistička propaganda usporena.

“Propaganda IS-a od prošle je godine u najmanju ruku dvostruko veća”, smatra Katz. “Štoviše, osim dnevnih izvještaja, IS je prošle godine objavio veći broj publikacija i pokrenuo neka nova izdanja”, rekla je Katz, referirajući se na neke nove magazine na turskom i ruskom jeziku.

“Ove grupe su i dalje na internetu, te i dalje regrutiraju”, zaključuje.

Direktor FBI-ja James Comey slaže se da su džihadisti zadržali svoju sposobnost motiviranja “uznemirenih duša” iako je zabilježen pad onih koji se pridružuju IS-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.