Licemjerje: Šefovi EU-a na samit o klimi letjeli privatnim zrakoplovom i nije im prvi put

klimi
Foto: fah

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen i predsjednik Europskog vijeća Charles Michel na lanjski UN-ov samit o klimi u Egiptu otputovali su privatnim zrakoplovom. No to je samo jedan od Michelovih brojnih privatnih letova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Službeni podaci pokazuju da je čelnik Europskog vijeća koristio redovne komercijalne linije samo u 18 od 112 misija od početka svog mandata 2019. do prosinca 2022. Zračni taksi unajmio je za 72 putovanja, uključujući samit COP27 u Egiptu prošlog studenoga i COP26 u Glasgowu 2021. Von der Leyen pridružila mu se na putu za Egipat na njegov poziv, javlja Politico.

Privatni zrakoplov ispušta oko dvije tone CO2 po satu

Odabir prijevoza šefova EU-a za put na pregovore o klimi naglašava dugogodišnju dilemu svjetskih čelnika: kako prakticirati ono što propovijedaju o emisijama stakleničkih plinova dok se s druge strane suočavaju sa zahtjevnim rasporedom putovanja koji privatni zrakoplov čini primamljivom opcijom — čak i nužnim zlom.

>Izglasana nova EU uredba: Pogledajte za koliko Hrvatska mora smanjiti emisiju stakleničkih plinova

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema nevladinoj organizaciji Transport & Environment, privatni zrakoplov ispušta oko dvije tone CO2 po satu u atmosferu. To znači da je, tijekom petosatnog povratnog leta za egipatski Šarm el Šeik gdje je bio samit o klimi, avion kojim su putovali Michel i Von der Leyen ispustio otprilike 20 tona CO2. Prosječni građanin EU-a ispusti oko sedam tona tijekom godine.

Većina izaslanika na samitu COP27, uključujući šefa European Green Deala Fransa Timmermansa, putovala je komercijalnim letovima.

Odluka o putovanju u Egipat na samit o klimi privatnim zrakoplovom donesena je jer nije bilo dostupnih komercijalnih letova za povratak Michela u Bruxelles, u kojem su ga čekale neodgodive dužnosti u Europskom parlamentu, kazao je njegov glasnogovornik Barend Leyts.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Jedina prikladna opcija u danim okolnostima”

Za razliku od mnogih nacionalnih vlada, EU ne posjeduje zrakoplove za prijevoz svojih čelnika. Unajmljivanje privatnog zrakoplova bila je “jedina prikladna opcija u danim okolnostima”, dodao je Leyts.

Naglasio je da je let bio u skladu s internim pravilima Vijeća koja nalažu da službenici trebaju letjeti komercijalnim letovima kada je to moguće.

>Ljevičarski LA Times uveo ‘ekološki rasizam’: Bijelci udišu manje zagađenog zraka, a ostali puno više
>Sveta Stolica na klimatskom summitu: Vatikan se zalaže za nultu stopu emisije CO2 i ‘nove stilove života’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Činjenica da su Von der Leyen i Michel putovali sa svojim timovima pokazuje da su učinili ono što je bilo moguće kako bi optimizirali putne aranžmane i smanjili emisiju CO2“, kazao je glasnogovornik Komisije Peter Stano.

Kao dio svojih klimatskih ciljeva, EU nastoji postrožiti svoja pravila o putovanjima osoblja kako bi potaknula načine prijevoza koji su ekološki i smanjila emisije institucije. Komisiji je cilj postići klimatsku neutralnost do 2030. prelaskom na “održiva poslovna putovanja”, favorizirajući zelenije opcije putovanja i potičući zaposlenike da na posao voze bicikl, pješače ili se koriste javnim prijevozom.

Leyts je kazao da se Michelovo osoblje raspitivalo o mogućnosti korištenja održivog goriva za zrakoplove, ali im je, nažalost, rečeno da ni zračne luke u Bruxellesu ni u Sharm El-Sheikhu nemaju takve odredbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.