Porsche se našao na meti kritika zbog tvrdnji da je izbrisao poznatu znamenitost Krista Kralja (Cristo Rei) u Lisabonu iz videa kojim se slavi 60 godina kultnog sportskog automobila 911.
>Zbog reklame s trans osobom poznata američka marka piva Bud Light i dalje na gubitku
Uklonili poznati kip Krista Kralja iz reklame
Kontroverzni oglas, koji prikazuje luksuzne automobile Porsche kako voze po planinama u Portugalu, izbrisan je s YouTube kanala proizvođača automobila, ali ostao je na njihovoj web stranici. U promotivnom isječku, crveni Porsche juri pokraj lisabonskog mosta ’25 de Abril’ – s kojeg se obično može vidjeti kultni kip Cristo Rei (Krist Kralj) koji gleda na glavni grad.
Poznata znamenitost, koja je inspirirana kipom Krista Spasitelja u Rio de Janeiru, je uklonjena, a Porsche je umjesto toga odlučio prikazati samo 23-metarsko betonsko postolje. DailyMail je kontaktirao Porshe, ali odbili su dati komentar.
Ovo nije jedina kontroverza oko eliminiranja kršćanskih znakova i simbola u zadnje vrijeme. Naime i neka sveučilišta su se našla na meti kritika zbog izbacivanja kršćanskih termina te inzistiranja da se studenti u buduće ne predstavljaju svojim kršćanskim imenom ili prezimenom (zbog patrijarhata) jer bi ti pojmovi za neke ljude mogli biti uvredljivi.
Promotivni video prikazuje novi model Porsche 9/11 S/T koji stoji £231.600 i može postići 460 km/h. Proizvedeno je samo 1.963 ovih modela. Model 911 je identitet marke Porsche od 1963. godine.
Negativne reakcije na društvenim mrežama
Reklama je izazvala bijes na internetu, a neki korisnici društvenih mreža su pozvali na bojkot ove ‘woke’ tvrtke.
They have now made the video private on YouTube.
I’ll just leave it here.
I don’t think @elonmusk will cave to censorship on this platform. pic.twitter.com/abNLNJAlerTekst se nastavlja ispod oglasa— Alex B. (@maisumcarneiro) August 6, 2023
Jedan korisnik, koji je objavio video na Twitteru (X), rekao je: ‘Hej, @Porsche, zašto si izbrisao kip Isusa Krista iz svog videa snimljenog u Lisabonu?’ Tweet je vidjelo više od dva milijuna ljudi, a bio je popraćen tisućama komentara koji su osudili postupak Porschea.
Jedan je korisnik tweetao: ‘Ali vizualno – to je prekrasan kip. Vozio sam se tim mostom i stvarno je nevjerojatan. Brišem Porsche s popisa budućih kupnji. Trebalo bi ih biti sram!’
Drugi je rekao: ‘Ovo je užasno. Koji je razlog da se kip izbaci iz reklame?’ Treći je dodao: ‘Zato što je Porsche ‘woke’.’ A četvrti je rekao: ‘To je jednostavno smiješno, ukloniti kultnu znamenitost iz reklame.’
Pitajući se zašto se Porsche odlučio za ovaj video, jedan korisnik je rekao: ‘Ovu lokaciju/kut uopće nisu morali snimiti, toliko je alternativnih lokacija u Lisabonu koje su jednako zanimljive, zašto baš ova gdje su namjerno izostavili kip?’
Povijest i značenje kipa
Divovski kip datira iz 1950-ih, a podignut je u znak zahvalnosti zbog strahota Drugog svjetskog rata koje su Portugalci preživjeli dok je zemlja bila službeno neutralna. Prikazuje Krista s podignutim rukama kako blagoslivlja grad Lisabon. Posjetitelji mogu uživati u prekrasnom pogledu na glavni grad sa 75 metara visoke vidjelice.
Porscheov čin dolazi neposredno nakon što su se druge institucije ili kompanije također našle na meti kritika zbog incidenata povezanih sa simbolima kršćanstva.
Lidl je 2017.g. uklonio kršćanske simbole s proizvoda
U 2017., supermarket Lidl suočio se s negativnim reakcijama nakon uklanjanja kršćanskih simbola s pakiranja kako bi ostao ‘religiozno neutralan’. Lanac je objavio asortiman grčke hrane sa slikama poznate crkve Anastasis na Santoriniju u Grčkoj.
Ali neki su kupci uočili da pakiranje ne prikazuje kršćanske križeve koji obično ukrašavaju vrh crkvene kupole.
>Nastavlja se bojkot zbog rodne ideologije: Targetu padaju dionice, Bud Lightu najgori tjedan do sada
Britanska sveučilišta izbacuju kršćansku terminologiju
Nedavno, ove godine, Londonska ekonomska škola optužena je da se ‘srami’ britanske povijesti i kulture nakon što je izbacila svoje kršćanske nazive. Institucija, koja je popularna među studentima iz inozemstva, kaže da je promijenila imena kako bi ‘bolje odražavala međunarodnu prirodu naše zajednice’.
Od iduće godine kršćanski blagdan svetog Milovila Arkanđela će postati ‘jesenski semestar’, božićni praznici bit će ‘zimski’, dok će vrijeme korizme biti ‘zimsko vrijeme’, a kao i na američkim sveučilištima, uskrsni praznici bit će ‘proljetni’.
Toby Young, glavni tajnik Unije za slobodu govora (Free Speech Union), rekao je tada za MailOnline da je taj potez britanskog sveučilišta ‘još jedan primjer’ koji pokazuje da se ‘srame kulture i povijesti Velike Britanije’.
Sveučilište Swansea također je preimenovalo termine blagdana svetog Mihovila i korizme u korist svjetovnih alternativa.
Druge religije nisu na meti cenzure
Konzervativni zastupnik David Jones, bivši državni tajnik za Wales, optužio je velško sveučilište za brisanje (‘airbrushing’) kršćanske baštine. U travnju je za The Telegraph rekao: ‘Mislim da je prilično deprimirajuće što sveučilišta nemaju više obzira prema kršćanskoj vjeri u ovoj zemlji.
‘Čini se da je ovdje riječ o sekularizaciji koja je osjetljiva na sve druge vjere osim na kršćanstvo. Kao što ni druge religije ne bi bile sretne kad bi ih se izbacilo iz sveučilišnog života, mislim da se ni kršćani ne bi trebali tek tako pomiriti s tim.’
Prije šest godina Nacionalna zaklada ‘National Trust’ također je bila optuživana za ‘brisanje vjere’ nakon što je izbacila riječ ‘Uskrs’ iz sve uskršnje igre ‘Potraga za jajima’.
Sveučilište u Kentu – problem je i patrijarhat u prezimenu
Također se ranije ove godine ispostavilo da je Sveučilište u Kentu tražilo da se ne koriste ni izgovaraju ‘kršćanska imena’, tvrdeći da bi to moglo biti uvredljivo za nekršćane. Sveučilište u Kentu reklo je studentima da prestanu koristiti te izraze jer se oni navodno odnose samo na kršćane. Umjesto toga sugerirali su studentima da kažu drugo ime koje koriste.
Sveučilište se također usprotivilo korištenju riječi ‘prezime’ (surname) jer potječe od ‘sire-name’ i stoga se smatra patrijarhalnim.
Sveučilište u Brightonu
Sveučilište u Brightonu također je savjetovalo osoblju da ne koriste riječ ‘Božić’ nego da umjesto riječi Božić koriste izraz ‘zimsko zatvaranje’.
Prema vodiču na devet stranica o ‘inkluzivnom jeziku’, koji se pojavio krajem prošle godine, Božić je previše ‘fokusiran na kršćanstvo’.
Osoblje je također savjetovano da ne pitaju učenike ‘koje im je kršćansko ime, nego da ih umjesto toga pitaju – ‘kako se zovete’ ili ‘kako se zoveš?’
Costa Coffee
Sve više institucija je na meti kritika zbog modernog ‘woke’ oglašavanja, uključujući Costa Coffee prošlog tjedna.
Najveći britanski lanac kafića optužen je za banaliziranje ‘složene i opasne operacije’ preko ilustracije na Costinom kombiju, koja prikazuje androgini (‘dvospolni’) lik s ožiljcima od mastektomije. Costa Coffee je branio svoj ‘transgender’ marketing uz izliku ‘inkluzivnosti i raznolikosti’, ali je od potrošača ocjenjen kao ‘neinteligentan i neodgovoran’, a na društvenim mrežama je bilo i poziva na bojkot tvrtke.
Adidas
Adidas se u svibnju suočio s kritikama zbog korištenja biološki muškog modela za promicanje ženskog kupaćeg kostima u svojoj kolekciji ‘Pride 2023’. Div sportske odjeće izazvao je bijes obožavatelja koji su ga optužili da se s reklamom za kupaći kostim od 50 funti, koji je dio njegove kampanje za ‘podržavanje uključivih vrijednosti’, ruga ženama.
Jedan ljutiti obožavatelj usporedio je Adidasovu reklamu i svojevrsni bojkot obožavatelja marke s incidentom Bud Lighta koji je za svoju kampanju piva koristio usluge transrodnog influencera (ice) i doživio potpuni debakl na tržištu.
Prodaja piva je pala nakon negativnih reakcija, a njegova matična tvrtka Anheuser-Busch doživjela je 2,4 milijarde funti (3 milijarde dolara) gubitka nakon što je početkom travnja otkriveno njezino plaćeno partnerstvo s Dylanom Mulvaneyem.
Tekst se nastavlja ispod oglasa