Otprije je poznato da ženin izgled, počevši od figure do stila odijevanja, utječe na ponašanje muškarca prema nježnijem spolu, a nedavno su francuski znanstvenici ustanovili da će muškarci prije obratiti pozornost na ženu i brže joj priskočiti u pomoći ukoliko je u štiklama nego ako nosi cipele s ravnom potpeticom.
Nicolas Gueguen s francuskoga Sveučilišta južne Bretanje sa suradnicima je proveo istraživanje o tomu na koji način visina ženske potpetice utječe na ponašanje pripadnika suprotnog spola. Studiju je podijelio u četiri eksperimenta. U prvome, u kojem je sudjelovalo 90 muškaraca, Gueguen je analizirao njihove odgovore nakon što ih je 19-godišnjakinja u visokim potpeticama, a potom u cipelama s ravnom potpeticom zamolila da ispune anketu o jednakosti spolova. U drugome eksperimentu sudjelovalo je 180 žena i 180 muškaraca. Četiri žene, u štiklama ili u ravnim cipelama od sudionika su tražile odgovore na pitanja o prehrambenim navikama. U trećem eksperimentu Gueguen je proučavao spremnost 180 muškaraca i 180 žena da priskoče u pomoć ženi koja je slučajno ispustila rukavicu na cesti. I ovaj put je žena naizmjence bila u visokim, odnosno niskim cipelama. I zadnji eksperiment proveden je u baru gdje je Gueguen pratio ponašanje 36 mladića prema ženama u visokim potpeticama i onima koje su nosile cipele s ravnom potpeticom.
Rezultati istraživanja prvih triju eksperimenata pokazali su da su muškarci bili spremniji pomoći ženi kada je nosila cipele s visokim potpeticama, nego kada je bila u ravnim cipelama, a četvrti je pokazao da muškarci u baru radije i brže pristupaju ženi u visokim potpeticama.
Gueguen smatra da muškarci žene u visokim potpeticama povezuju sa slanjem određene seksualne poruke, vjerojatno zato jer im takvu poruku šalju atraktivni ženski modeli u cipelama s visokim potpeticama koje redovito viđaju u medijima.
“Muškarci općenito precjenjuju ženin seksualni interes, osobito proučavajući njezin stil odijevanja i dolaze do pogrešnog zaključka. Ženu u visokim potpeticama doživljavaju kao ženu koja šalje poruku seksualne zainteresiranosti, što ne mora imati veze s njezinom obućom”, objasnio je Gueguen. “Upravo takvo pogrešno tumačenje objašnjava zbog čega su muškarci bili spremni prihvatiti sudjelovanje u anketi, spontano im pomoći ili im prići u baru.”
Drugo je objašnjenje da način na koji žena hoda u štiklama, a nesumnjivo je drukčiji od onoga u ravnim potpeticama, povećava njezinu privlačnost za muški spol, kaže Guegeun te dodaje da su pretpostavke hipotetske te da je potrebno provesti dodatna istraživanja. Rezultati su objavljeni u časopisu Archives of Sexual Behavior.
A kada je o štiklama riječ nije ih naodmet spomenuti ih i u malo drukčijem kontekstu. Naime, britanski su liječnici prošle godine uz pomoć najnovijeg 3D skenera kod brojnih pacijentica otkrili brojna oštećenja i deformacije kostiju stopala, zglobova i mišića. Na ženama je da odluče je li im draža pozornost muškarca na ulici ili ortopeda u ordinaciji.