Kako pripremiti automobil za put po velikim vrućinama?

Foto: Timo Newton-Syms/flickr

Ljeto je i nije teško samo ljudima, teško je i automobilima. Zbog toga HAK donosi nekoliko savjeta o koracima koje nebiste smjeli preskočiti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

• Prekontrolirati u razinu ulja u motoru prije kretanja na put i po dolasku do cilja. Kontrolu provesti kad je vozilo na ravnoj podlozi i oko 5 min nakon gašenja motora.
• Prije puta uzeti u obzir moguću prijeđenu kilometražu, i vidjeti uklapa li se u interval servisne zamjene ulja.
• Ovisno o cilju putovanja pripremiti litru ulja za potrebe nadolijevanja.
• Prekontrolirati, kod ohlađenog motora, razinu rashladne tekućine. Napomena: moderna vozila koriste specificirane vrste rashladnih tekućina motora, od kojih neke nije dobro međusobno miješati. U nuždi je moguće jednokratno doliti destiliranu vodu do maksimalno 0,5l. Propisana rashladne tekućina mora biti u sistemu hlađenja i ljeti.
• Po mogućnosti ispitati bateriju vozila.
• Prekontrolirati razinu kočione tekućine.
• Ako je moguće, provjeriti potrošenost kočionih obloga. Ovo je najčešće izvedivo u servisnoj blic kontroli.
• Prekontrolirati količinu tekućine za pranje stakala.
• Provjeriti istrošenost metlica brisača
• Prekontrolirati gume i tlak ohlađenih guma i pri tome uzeti u obzir opterećenost vozila. Podaci o potrebnom tlaku su najčešće na dovratku suvozačevih vrata ili poklopcu spremnika goriva. Prekontrolirati ispravnost rezervnog kotača.
• Provjeriti regulaciju i prilagoditi snopa svjetala, ako je prtljažnik vozila maksimalno natovaren.
• Prekontrolirati kompletnost rezervnih žarulja.

Svi koji putuju na odmor će prtljažnik, pa i zadnja sjedišta napuniti prtljagom, pa evo savjeta kako da to bude što učinkovitije.

• Koristiti torbe odgovarajućih veličina
• Teže torbe položiti na dno prtljažnika jer je to sigurnije mjesto.
• Paziti na maksimalno opterećenje vozila i krovnog nosača
• Osigurati brzi pristup pomoćnom alatu i rezervnom kotaču
• Provjeriti ispravnost kutije prve pomoći.
• Razmišljati o potrebnim lijekovima ili zaštiti od sunca.
• Razmišljati o mogućnosti zastoja te se opskrbiti pićem i laganom hranom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gužve na cestama učestali su prizor, pa evo kako se ponašati u takvoj situaciji:

• Kod povećanog broja kretanja vozila u koloni izbjegavati stalno držanje pritisnutog kvačila.
• Ako kvačilo širi miris propaljivanja uz pojavu plavičastog dima, vozilo isključiti iz prometa, ostaviti motor na leru, a pedalu kvačila držati pritisnutu. Na taj načina ohladiti kvačilo prije nastavka vožnje.
• Klimu vozila držati u optimalnim granicama (cca 6oC ispod temperature okoline).
• Pojave paljenja sijalica ABS, ESP ili servo pojačala volana, posljedica su vožnje sa malim brojem okretaja motora, u uvjetima velike potrošnje električne energije. Isključiti vozilo iz prometa, isključiti potrošače i omogućiti sustavu regeneraciju strujnog napajanja.
• Kod pregrijavanja motora u koloni, vozilo isključiti izu prometa i provjeriti uzroke.

Na kraju, ane manje važno, uvijek provjerite razinu rashladne tekućine, ulja i tlak u gumama prije početka putovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.