Njemački božićni marcipan traži recept za opstanak – uništavaju ga skupi bademi

Foto:fah

U Njemačkoj misle da Božić nije potpun bez marcipana, slastice od šećera, bjelanjka i oguljenih mljevenih badema koja potječe još iz srednjeg vijeka. Danas ga ugrožava nagli skok cijena badema koji slastičare prisiljava na snalaženje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svjetska prijestolnica proizvodnje marcipana je u Luebecku, lučkom gradu na sjeveru Njemačke, gdje je poznat od 15. stoljeća. Danas se najviše kupuje u vrijeme Božića i nove godine.

Dio marcipanove privlačnosti je i u tome što se može različito oblikovati, od opće poznatih smeđih “krumpirića” (kuglica marcipana uvaljanih u kakao), može biti srcolik, u obliku voća pa sve do “prašćića sreće”, velikog novogodišnjeg klasika.

U marcipanu su uživali pruski carevi, ali i pisci, među kojima Thomas Mann, čija je glava od marcipana izložena u muzeju u Luebecku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No nagli skok cijene badema, zbog špekulacija na tržištu i nepredvidljivih vremenskih prilika – poput suše u Kaliforniji, velikom prizvođaču tog orašastog voća – snažno je pogodio slastičare. Mnogi su morali zatvoriti svoje obiteljske obrte.

Drugi su uspjeli ostati na tržištu i poput trvtke Lemke, osnovane prije više od sto godina, žele “obnoviti ugled” tog proizvoda i “okrenuti se i drugim ciljanim skupinama”, rekla je glasnogovornica.

Konditorska kuća Niedegger, utemeljena u Luebecku 1806. i jedna od najstarijih u zemlji, pustila je na tržište novi proizvod od marcipana namijenjen muškarcima pod nazivom “muška posla”, s okusom brazilskog oraha i viskija, a sve zapakirano u kutijice koje izgledaju kao kutije za alat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Proizvod je postigao lijep uspjeh. “Žene kupuju marcipan, ali i muškarci ga vole jesti”, rekla je Kathrin Gaebel, glasnogovornica Niedereggera.

Marcipan iz Luebecka zaštićen je proizvod u Europskoj uniji, što obvezuje proizvođače da strogo poštuju propisani sastav.

U smjesu idu “dvije trećine badema i samo trećina šećera”, što znači da bi mu cijena morala “dvostruko porasti” kada se cijena badema učetverostruči, rekla je Gaebel.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No možda rješenje za spas marcipana treba potražiti u njegovom ukorjenjivanju u njemačku kulturu.

“Kao dijete dobivate ga na dar, a kao stariji darujete ga svojoj djeci”, dodaje Eva Mura, druga glasnogovornica Niedereggera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.