Najutjecajniji medij naših zapadnih susjeda: Slovensko ‘Delo’ prodano za 7,3 milijuna eura

Najutjecajniji slovenski dnevnik “Delo” u srijedu je prodan poduzeću FMR koje se obvezalo za njih isplatiti 7,3 milijuna eura, a novinari lista zatražili su da im predstavi svoje planove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi vlasnik će novac isplatiti dosadašnjem vlasniku

Aranžman još mora odobriti slovensko ministarstvo kulture kao nadležni regulator za medija.

Novi će vlasnik novac isplatiti dosadašnjem vlasniku “Dela”, koncernu Pivovarna Laško (PL) koja je prodala dionice zbog visokih obveza prema bankama koje od njega traže da se zbog financijskog restrukturiranja bavi pivovarstvom kao svojom osnovnom djelatnošću, a udjele u medijskoj industriji proda. PL je nedavno prodala i dionice u mariborskom dnevnom listu “Večer”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Delo” je slovenski list s najdužom tradicijom, a po mišljenju mnogih i najkvalitetniji i s najvećim utjecajem u javnosti, a obično se drži da odražava stavove bliske vladi.

U “Delu” koje ima oko 400 zaposlenika, od čega oko 150 novinara, boje se da bi novi vlasnik mogao promijeniti orijentaciju lista ili smanjiti broj zaposlenih.

Sindikat “Delovih” novinara zadovoljan

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Aktiv i sindikat “Delovih” novinara u srijedu su u zajedničkoj izjavi naveli da su zadovoljni što je višemjesečna agonija oko prodaje “Dela” završena jer je proces kod zaposlenih izazovao nesigurnost, te pozvali poduzeće FRM koje se do sada nije bavilo medijima da im što prije predstavi svoje planove.

“Očekujemo da će se FRM ponašati kao odgovoran vlasnik, da će investirati u razvoj novih proizvoda i graditi na temeljima tradicije koja je duža od pola stoljeća”, naveli su novinari.

Pivovarna Laško (PL) kupila je dionice “Dela” od trgovačkog lanca Mercator 2007. za 95 milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slovenski politički analitičari i ljudi iz medija navode da je vlasništvo u slovenskim medijima često upitno i netransparentno i da se često događa da iza kupnje medijskih dionica stoje skriveni politički interesi.

Nema “stričeva iz pozadine”

Osnivač tvrtke FMR, ugledni i utjecajni slovenski gospodarstvenik Stojan Petrič, u srijedu je oštro zanijekao da iza njega stoje “stričevi iz pozadine”, što je uobičajeni eufemizam za staru gardu političke ljevice koju navodno predvodi bivši predsjendik Milan Kučan.

Petrič je isto tako u izjavi naveo da su sasvim neopravdane i sramotne špekulacije kako on preko FMR-a kontrolira više privatnih kompanija u poreznim oazama širom svijeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Petrič je niz godina vodio uspješnu tvrtku “Kolektor”, a nedavno se spominjao i kao kandidat za važne funkcije na državnoj razini, pa i kao potencijalni direktor tzv. “loše banke” koja vodi sanaciju i restrukturiranje slovenskog bankarskog sustava, do čega nije došlo jer su na glavna mjesta u “lošoj banci” u vrijeme bivše premijerke Alenke Bratušek postavljeni strani menadžeri s iskustvom u bankarskim poslovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.