Njemački Bundestag odobrio zakon o cestarinama koji je izazvao negativne reakcije

Foto: Thinkstock

Zastupnički dom njemačkog parlamenta Bundestag prihvatio je u petak izmijenjeni prijedlog zakona o cestarinama za osobna vozila u Njemačkoj, koji je izmijenjen nakon što je njemačka vlada uvažila primjedbe Europske komisije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Mi napokon skrbimo za više pravednosti na našim autocestama”, rekao je ministar prometa Alexander Dobrindt (Kršćansko-socijalna unije CSU) predstavljajući zakon u Bundestagu.

Radi se o izmijenjenom obliku zakona koji je promijenjen nakon primjedaba Europske komisije po kojima je zakon u prvotnom obliku djelovao diskriminirajuće prema ostalim građanima Europske unije.

Nakon toga je zakon promijenjen na taj način da strancima omogućuje kupnju povoljnijih vinjeta. Cijena vinjeta ovisit će o količini ispušnih emisija automobila. Za strana vozila cijene vinjeta za 10-dnevno korištenje stajat će od 2,50 do 25 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za domaće vozače predviđena je godišnja vinjeta od 67 do 130 eura, ovisno o količini štetnih ispušnih plinova. No vozačima vozila registriranih u Njemačkoj puni iznos za cestarinu bit će kompenziran smanjenjem poreza na osobna vozila u istom iznosu.

Ovo pravilo je izazvalo reakcije njemačkih susjeda koji su, predvođeni Austrijom, iznova u petak najavili tužbu pred Europskim sudom tvrdeći da zakon o cestarini jasno diskriminira vozače iz ostalih zemalja Europske unije.

Austrijski ministar prometa Joerg Lerchfeld pozvao je u petak dom saveznih pokrajina Bundesrat da zaustavi zakon.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dvojbe oko zakona nisu samo izrazile susjedne zemlje, nego i one savezne pokrajine koje graniče sa zemljama u kojima nema cestarina, poput Nizozemske. Najmnogoljudnija savezna pokrajina Sjeverna Rajna-Vestfalija zatražila je iznimke od cestarine za pogranična područja kako ne bi bio ugrožen lokalni turizam i trgovina, ali je savezno ministarstvo prometa odbacilo zahtjeve pojedinih saveznih pokrajina.

Nakon toga su pojedine savezne pokrajine najavile blokadu zakona u Bundesratu i to kroz pozivanje posredničkog povjerenstva koje se uključuje kada postoje nesuglasice između Bundesrata i Bundestaga.

Bundesrat ne može zaustaviti, ali može odgađati stupanje na snagu zakona o cestarinama tako da će se zakon početi primjenjivati tek sljedeće godine nakon stupanja nove vlade na vlast.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvođenje cestarina u Njemačkoj politički je projekt bavarskog CSU-a, koji je još tijekom predizborne kampanje za protekle izbore prije četiri godine biračima u Bavarskoj obećao da će “unijeti više pravednosti” što se tiče cestarina u Europi, ukazujući na to da Bavarci u susjedstvu plaćaju cestarine, dok se stranci njemačkim autocestama voze besplatno.

CSU je tada obećao da će domaće vozače osloboditi plaćanja cestarine što je urodilo sadašnjim, neuobičajenim zakonom o naplati cestarina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.