U Hrvatskoj je, prema preliminarnim rezultatima agencije JATO, tijekom prošle godine prodano 33.328 novih automobila, što je za 5.431 automobil ili 19,5 posto više nego prethodne, 2013. godine, prenosi HRT.
Lakih gospodarskih vozila prodano je 5201 odnosno 93 komada ili 1,8 posto manje. Ukupno je za te dvije kategorije hrvatsko tržište u prošloj godini poraslo za 16,1 posto, na 38.529 automobila.
Komentatori i analitičari suglasni su da je rastu tržišta najviše pridonijela javna nabava za potrebe države, a ne osobna potrošnja odnosno kupnja građana.
Prodaja novih automobila još je veoma daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo znatno više automobila – primjerice 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već 2009. godine broj prodanih novih automobila pao je na 44.891.
Najčešći razlog pada prodaje koji su tržišni analitičari isticali prošle godine je opći pad standarda zbog krize.
Najprodavanija marka osobnih vozila u Hrvatskoj lani je bio Volkswagen, zatim Opel, Škoda, Peugeot, Renault, Citroen, Ford, Hyundai, Toyota i Kia.