Automobilsko tržište potaknuto javnim nabavama raslo 19,5% u 2013.

U Hrvatskoj je, prema preliminarnim rezultatima agencije JATO, tijekom prošle godine prodano 33.328 novih automobila, što je za 5.431 automobil ili 19,5 posto više nego prethodne, 2013. godine, prenosi HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lakih gospodarskih vozila prodano je 5201 odnosno 93 komada ili 1,8 posto manje. Ukupno je za te dvije kategorije hrvatsko tržište u prošloj godini poraslo za 16,1 posto, na 38.529 automobila.

Komentatori i analitičari suglasni su da je rastu tržišta najviše pridonijela javna nabava za potrebe države, a ne osobna potrošnja odnosno kupnja građana.

Prodaja novih automobila još je veoma daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo znatno više automobila – primjerice 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već 2009. godine broj prodanih novih automobila pao je na 44.891.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najčešći razlog pada prodaje koji su tržišni analitičari isticali prošle godine je opći pad standarda zbog krize.
Najprodavanija marka osobnih vozila u Hrvatskoj lani je bio Volkswagen, zatim Opel, Škoda, Peugeot, Renault, Citroen, Ford, Hyundai, Toyota i Kia.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.