Vijeće za elektroničke medije (VEM) izreklo je HRT-u prekršajni nalog od 13.270 eura (100.000) kuna te 1320 eura odgovornoj osobi zbog prikrivenog oglašavanja u emisiji “Kod nas doma”. Riječ je o emisiji u kojoj je gostovala pjevačica Fahreta Jahić, poznatija kao Lepa Brena, koja je reklamirala svoju kolekciju čarapa.
>HRT se posipa pepelom: Nismo imali namjeru reklamirati Brenine čarape
Zbog toga je Vijeće za elektroničke medije (VEM) od HRT-a zatražilo očitovanje. Radilo se o mogućem kršenju redbi Zakona o elektroničkim medijima o prikrivenom oglašavanju. Točnije o odredbi da ”audiovizualna komercijalna komunikacija mora biti odmah prepoznatljiva kao takva” te da ”nisu dopuštene prikrivene audiovizualne komercijalne komunikacije”.
Pozvana promicati Božić, a reklamirala čarape
Reakcija hrvatskog medijskog regulatora uslijedila je nakon emisije emitirane 4. prosinca u kojoj je zabavljačica Fahreta Jahić nekoliko minuta nesmetano reklamirala čarape iz svoje modne kolekcije, a voditeljica Iva Šulentić nije je u tome zaustavila.
Zbog toga se i naknadno oglasio i HRT ističući kako je Fahreta Jahić, odnosno Lepa Brena, kao njihova gošća bila prethodno upoznata sa svim temama razgovora.
Iz očitovanja HRT-a proizlazi da je Fahreta Jahić pozvana kako bi u Hrvatskoj promicala Božić, obiteljske vrijednosti, koncerte srbijanske folk zvijezde Aleksandre Prijović i svoj koncert iduće godine.
>Može li HRT niže? Lepoj Breni gotovo 15 minuta za samopromociju; u komentarima ih ‘pokopali’
Scenarij gostovanja, tvrdi HRT, sadržavao je slijedeće teme: predblagdansko vrijeme, kako ga ona provodi sa svojom obitelji, o njezinim koncertima pred mnogobrojnom publikom, njezina pjevačka karijera, uspomene na Zagreb, fenomen pet rasprodanih Arena Aleksandre Prijović i najava njezinog koncerta u Areni Zagreb iduće godine.
Na samom početku emisije, voditeljica je ustvrdila kako sama gošća predstavlja poklon HRT-a gledateljima i predstavila ju kao “glazbenu zvijezdu” i “možda i najvećom zvijezdom” i “pop kulturnom institucijom i ikonom ne samo ovih prostora“.
“Institucija” je međutim uporno pokazivala da joj je prioritet prodaja čarapa.
“No, unatoč toma gošća je nažalost iskoristila gostovanje u emisiji uživo i reklamirala svoj novi poduzetnički projekt. Nitko uključen u stvaranje ove popularne poslijepodnevne zabavne emisije nije imao namjeru baviti se reklamiranjem navedenih proizvoda”, izvijestili su s Prisavlja.
U očitovanju ne stoji zašto ju odgovorni na televiziji nisu spriječili u tome, odnosno zašto nisu prekinuli njezino reklamiranje.
O nastupu u Hrvatskoj u srbijanskim se medijima oglasila i sama zabavljačica, tvrdeći kako nije imala “namjeru namjerno” kršiti prava na reklamu.
“Nisam imala namjeru namjerno kršiti prava na reklamu. Nitko mi to nije izričito zabranio. Mogli su me prekinuti u bilo kojem trenutku i ne bih se uvrijedila. Imali smo sto drugih tema za razgovor”, kazala je Lepa Brena.
Tekst se nastavlja ispod oglasa