Član Vladinog Znanstvenog savjeta prof. dr. sc. Gordan Lauc komentirao je na svom Facebooku što bi bilo da su mnogi, čak i znanstvenici iz inozemstva, koji su zastrašivali ljude tijekom pandemije i tražili rigorozne mjere uspjeli provesti svoje naume:
Tekst se nastavlja ispod oglasa
“U Hrvatskoj koja je imala najblaže mjere u EU svaki četvrti odrasli treba psihološku pomoć. Zamislite samo što bi tek bilo da su nam markentigaši pandemije u studenom prošle godine uspjeli nametnuti kućni pritvor koji bi trajao cijelu zimu. Ili da su u proljeće 2020 uspjeli spriječiti otvaranje i koliko toliko normalno ljeto 2020, a isto to su pokušali i u proljeće 2021…
Zastrašitelji se nažalost još uvijek često pojavljuju u medijima i uništavaju psihu mnogih (proračun pandemijskog marketinga je jako, jako velik), no srećom ih u Hrvatskoj velika većina ljudi više ne doživljava ozbiljno, jer razumiju da se radi o plaćenoj reklami.”
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dr. Lauc se nakon toga osvrnuo i na aktualna događanja u Australiji, te napisao:
“Australija, bastion zero-covid ideologije i šampion „strogih mjera“ na vlastitoj koži uviđa mudrost poslovice „pametan uči na tuđim pogreškama, a budala na svojim“.
Lockdown nije uspio spriječiti širenje SARS-CoV-2 virusa u Južnoj Americi tijekom njihove zime 2020. godine. Mnoge zemlje u Europi mislile su da mogu bolje, pa su tijekom zime 2020/2021 na svojoj koži uvidjele da „stroge mjere“ ne smanjuju, već možda čak i povećavaju broj umrlih od COVID-19. Australija je i dalje mislila da „oni to mogu bolje“ i sada im se to obija o glavu, jer političari koji su 18 mjeseci maltretirali svoj narod naprosto ne mogu priznati da su to radili potpuno bespotrebno.
Da, sprječavanje kontakta među ljudima onemogućava prijenos virusa. To nije sporno. No osim ako prekinete baš sve kontakte, što se pokazalo nemogućim, virus se ipak dalje širi. Sve što „stroge“, „jako stroge“ ili „najstrože mjere“ mogu napraviti je usporiti širenje virusa za 15%-20%. Je li vojska na ulicama, policija na konjima, špricanje djece suzavcem i držanje čitave nacije u kućnom pritvoru vrijedno toga da se netko zarazi u petak, a ne u ponedjeljak, ili prošlu srijedu, zaključite sami. Ne zaboravite, „mjere“ ne smanjuju broj zaraženih, one to naprosto ne mogu, „mjere“ samo malo usporavaju vrijeme potrebno da se virus proširi.
Nažalost i maske, covid-propusnice, a čini se i masovno cijepljenje, imaju vrlo mali učinak na širenje virusa. Mi kao vrsta naprosto moramo prihvatiti da je evolucijski potencijal virusa daleko veći od naših kapaciteta da ograničimo njegovo širenje i da viruse nikada nećemo pobijediti. Ako jednog i pobijedimo, brzo će se pojaviti neki drugi. Sve što možemo napraviti je da svatko od nas učini najviše što može da kao jedinka bude što snažniji i zdraviji (skinuti višak kilograma, zdravo se hraniti, umjereno vježbati i ne biti pod prevelikim stresom). Kada je to moguće, možemo se i cijepiti kako bismo umanjili rizik za teški oblik bolesti (naglašavam umanjili, niti jedno cjepivo nažalost nije 100% garancija da se nećemo razboliti). Više od toga naprosto ne možemo i ne treba se zavaravati da možemo.
Nažalost pojedini znanstvenici su uvjeravali političare da virus možemo kontrolirati „mjerama“ (primjerice da je OK da za šankom sjedite, no ako stojite da to onda nije OK) što ih je uvelo u spiralu laži iz kojih je teško izaći. Sad se još u igru uplelo lobiranje pandemijskog marketinga (koji ostvaruje nevjerojatne profite) tako da mnogim zemljama u svijetu nažalost prijeti još jedna jako mračna zima. Nadajmo se da će u Hrvatskoj razum i dalje biti snažniji od sila mraka i da nećemo potonuti u to globalno ludilo.”
Na samom kraju dr. Lauc se osvrnuo na Indexovog kolumnista i “specijalista” za izvještavanje o koronavirusu Nenada Jarića Dauenhauera, kojeg je nazvao Panikhauer:
“Legendarni Panikhauer Nenad Jarić Dauenhauer opet nastupa. Predstavlja se kao znanstveni novinar, no pod tom krinkom iskrivljuje informacije kako bi progurao svoju agendu zastrašivanja. Kako Index u zadnje vrijeme objavljuje puno objektivnije informacije, pretpostavljam da mulja i svog poslodavca i potajno odrađuje zadatke koje mu zadaju (ili podmeću) markentigaši pandemije.
Rezultate iz ovog rada na koji se poziva prenosim već tjednima, ako ne i mjesecima. Na ovoj originalnoj slici iz tog znanstvenog rada na koji se poziva Hrvatska je rangirana kao 46. od 103. analizirane zemlje s manjim viškom smrtnosti od Slovenije, UK, Mađarske, Italije, Rumunjske, Španjolske, Crne Gore, Amerike, Bosne i Hercegovine, Srbije, Poljske, Bugarske, Češke, Slovačke, Makedonije i brojnih drugih zemalja. Primjerice od Češke i Slovačke imamo gotovo upola manji višak smrtnosti, što zapravo potvrđuje da je Hrvatska iznimno dobro prošla u pandemiji, upravo zato što nikada nije uvela „najstrože moguće mjere“ koje su marketingaši pandemije pokušali progurati jesenas.
No onda taj znanstveni rad interpretira naš priučeni „znanstveni“ novinar (najviši stupanj školovanja mu je srednja škola – to je OK, ne moraju svi završiti fakultet, no ako žele biti znanstveni novinari, možda bi ipak trebali). Za svoju interpretaciju izvlači jednu sliku iz suplementa (dakle nije dio glavnog rada i poruke koju autori žele prenijeti) samo zato što je na toj slici Hrvatska lošije rangirana. Njemu ništa ne znači što ta slika pokazuje podatke koji nisu usporedivi (brojčani višak umrlih, a ne postotak viška smrtnosti što je jedini usporedivi podatak). On valjda zna bolje od autora rada što je zapravo rezultat koji su objavili…
Ovo je klasičan primjer kako ne treba pisati znanstveno popularne članke, tj. kako se pod krinkom znanstvenog novinarstva može prodavati propaganda pandemijskog marketinga. To je OK, no takav članak onda treba označiti kao „sponzorirani text“, tj. reklamu, a ne ga prezentirati kao popularno-znanstveni tekst. Ako je za reklamu plaćen Index, bilo bi korektno da to bude i navedeno u članku, no ako novce nije dobio Index, već Panikhauer „kokošari“ na crno, možda bi se njegov poslodavac trebao zamisliti.
A ako čak niti Panikhauer nije plaćen za ovakvo muljanje, onda se on treba dobro zamisliti nad time zašto je i kako upao u mrežu pandemijskog marketinga i zašto besplatno odrađuje njihov posao…
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE