Velika retrospektiva poljskog redatelja Krzysztofa Kieslowskog u kinu Tuškanac od 5. do 12. ožujka

Foto: Dirk Kolassa / wikimedia commons

Projekcijom “Kratkog filma o ubijanju” u utorak navečer počinje dosad najiscrpnija hrvatska retrospektivu poljskog redatelja Krzysztofa Kieslowskog, u sklopu koje će do 12. ožujka biti prikazano 13 filmova, priopćili su iz Hrvatskog filmskog saveza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ciklus obuhvaća gotovo cijeli autorov igranofilmski opus, osim slavnog “Dekaloga”, uključujući i kino-premijere tri redateljeva igrana TV-filma, a počinje remek-djelom “Kratki film o ubijanju” (1988.), ‘proširenom’ verzijom petog nastavka redateljeva desetodijelnoga Dekaloga, dramom u kojoj se isprepliću sudbine besperspektivnog mladića, sredovječnog taksista i mladog odvjetnika, koja imponira gotovo šokantnim naturalizmom i impresivnom vizualnošću te nagrađenom Nagradom žirija i međunarodne kritike u Cannesu i Europskom filmskom nagradom za najbolji film.

U srijedu je na programu “Slučajnost” (1987.), snažna, slojevita i intrigantna drama koja kroz tri različite priče o mladiću koji pokušava uloviti vlak donosi tri njegove različite sudbine, a koja je zbog cenzure premijeru doživjela tek pet godina poslije. Iste večeri može se pogledati i redateljev debitantski igrani kino-film, suptilna politička drama “Ožiljak” (1976.), nagrađena Posebnom nagradom žirija i nagradom za najboljega glumca na Poljskom filmskom festivalu 1976. godine.

Filmovi “Kinoamater” (1979.), drama o skromnom radniku kojem novi hobi promijeni život, i “Bez kraja” (1985.), film o suočavanju s gubitkom voljene osobe, na rasporedu su u četvrtak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drama posvećena temi identiteta “Dvostruki Veronikin život” (1991.), ovjenčana nagradom FIPRESCI i nagradom ekumenskog žirija u Cannesu, i drama “Tri boje: Plavo” (1993.).

Trilogija se nastavlja u subotu projekcijama filmova “Tri boje: Bijelo” (1994.), crnohumornom kriminalističkom komedijom o opsesiji, osveti i iskupljenju i “Tri boje: Crveno” (1994.), završnim dijelom trilogije nominiranim za Oscara, Zlatni globus i Europsku filmsku nagradu, jednim od najboljih filmova devedesetih te ujedno redateljevim posljednjim filmom.

U nedjelju je na rasporedu djelo TV film “Kratki radni dan” (1981.), drama temeljena na stvarnim događajima radničkih prosvjeda koji su tijekom lipnja 1976. godine potresali Poljsku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Televizijska drama iz 1976. “Mir”, koja je bila “bunkerirana” zbog neizbježnih političkih konotacija priče o pojedincu suočenu s korupcijom, i redateljev debitantski dugometražni film “Osoblje” (1976.), mogu se pogledati u ponedjeljak.

Retrospektiva završava “Kratkim filmom o ljubavi” (1988.), ‘proširenim’ šestim filmom iz “Dekaloga”, izvorno televizijskog serijala temeljenog na Deset Božjih zapovijedi. U djelu nagrađenom na Poljskom filmskom festivalu i San Sebastianu, Kieslowski je variranjem detalja iz Hitchcockova “Prozora u dvorište” i “Voajera” Michaela Powella stvorio kompleksan i osebujan etički svemir s protagonistima suočenim s moralnim dvojbama koje moraju razriješiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.