Violinist Marco Graziani i glumac Nikola Ivošević dobitnici su nagrada Judita

Violinist Marco Graziani i glumac Nikola Ivošević dobitnici su nagrada Judita koje se dodijeljuju za najvrjednija umjetnička ostvarenja na 60. Splitskom ljetu. Nagradu dodjeljuje dnevni list Slobodna Dalmacija, glavni medijski pokrovitelj festivala, stoji u priopćenju Hrvatskog narodnog kazališta Split.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Šezdeseto splitsko ljeto ponudilo nam je dvije opere (Verdijevu „Aidu” i Gotovčevu „Ero s onoga svijeta”) i deset koncerata. Kvalitetom su se uzdigli koncerti ansambla „Cantus”, Vojvođanskog simfonijskog orkestra, Zbora Hrvatske radiotelevizije i kvarteta saksofona „Papandopulo”, stoji u obrazloženju ocjenjivačkih sudova koji su odlučivali o nagradama.

Dodaju kako „Juditu” za glazbeni doseg daruju violinistu Marcu Grazianiju, solistu u Koncertu za violinu i orkestar u D-duru Petra Iljiča Čajkovskog. Oduševljeni i poneseni primjernim pristupom mladog violinista, kao i vrlo visokom razinom izvedbe, istiknuli su njegovu poniznost veličanstvenom uratku ruskoga skladatelja.

“Iznimno zahtjevna solistička dionica raskošno je otkrivala mogućnosti mladog violinista koji se nedvojbeno bliži svom umjetničkom zenitu. Prinos ostvaren s vrsnim Vojvođanskim simfonijskim orkestrom kojim je ravnao Berislav Skenderović pohranio je trajan trag u srcima splitskih štovatelja glazbe. Marco Graziani osvojio nas je ozbiljnošću i predanošću, njegovu dubokom i iskrenom izričaju potpuno je strano populističko podilaženje publici”, pojasnili su Tatjana Alajbeg, Kosovka Čudina i Mirko Jankov, članovi ocjenjivačkog suda nagrade Judita za glazbeni program 60. Splitskog ljeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Nikola Ivošević, dugogodišnji član Drame HNK u Splitu, razotkrio je gledateljstvu lik Jaga u Shakespeareovu Othellu kao osobu u kojoj stoluje sama ideja Mržnje. Iz distancirane mirnoće njegova lika prema svemu oko sebe od samog početka izbijala je zabrinjavajuća protivnost svakom ljudskom skladu. A potom se, s potpunom jasnoćom o sredstvima i procesu njezina rušenja, u radnju uključuje kao stroj Zla koji gradira svoj pokrenuti mehanizam do trijumfa. Ivoševićev Jago kao da izlazi iz same tame metafizičke ideje opakosti, one i onakve koja u prijelomnim vremenima i situacijama društvene posustalosti svako DOBRO premeće u vlastitu suprotnost i stavlja u funkciju realizatora svoje nakane, ocjenuli su Vlatko Perković, Nila Kuzmanić Svete i Siniša Kekez, članovi ocjenjivačkog suda nagrade Judita za dramski program 60. Splitskog ljeta.

Dodaju kako je oritom okolini ostajao neprepoznatljiv, zaklonjen logičnim postupcima svoje tobožnje skrbi za druge. Ideja ovakve kreacije Jaga je značajna u vremenu koje i samo prepoznaje Zlo tek onda kad ono ostvari svoje ciljeve.

Nikola Ivošević je sve to postigao jednostavnim glumačkim izrazom, dobrom ortoepijom sonornosti svog moćnog glasa i snažnim djelovanjem svoje osobnosti, zaključili su članovi ocjenjivačkog suda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.