Manifestacija “Bijela noć” u subotu je raznim kulturnim događanjima privlačila ljude koji su na 18 lokacija mogli vidjeti izložbe i peformanse te vizualne instalacije, ali i sudjelovati u plesnim radionicama swinga, slušati molekularne pjesme ili čak na trenutak pobjeći od stvarnosti uranjajući u snove pisaca.
Drugim izdanjem Bijelih noći, Zagreb se ponovno pridružio svjetskim metropolama u toj manifestaciji, u sklopu koje su Zagrepčani i turisti mogli u šetnji gradom besplatno pogledati niz kulturnih događanja priređenih za “Nuit Blanche”, što u prijevodu s francuskog jezika znači besana, neprospavana noć.
Suvremena umjetnost tako je ponovno izašla na ulice Zagreba, kao što je to bilo i prošle godine kada je, u okviru Festivala Francuske u Hrvatskoj Rendez-vous, održana prva “Bijela noć”.
Projekt “Bijela noć” nastao je u Parizu kao jednodnevni besplatan obilazak grada u ritmu umjetnosti, a koncept su ubrzo preuzeli drugi svjetski gradovi, od Montreala preko Rige do Melbourna.
Zagrebački program ponudio je raznolike oblike umjetničkog izričaja, od molekularne glazbe do digitalne Babilonske knjižnice.
Ispred zagrebačkog HNK poslijepodne su izvedeni dijelovi “Seviljskog brijača”, “Figarovog pira”, “Carmen”, predstave “Tri zime” i baleta “Labuđe jezero”, a kad je nastupila noć pročelje zgrade osvjetljeno je vizualnim instalacijama, dok se u zgradi održavala Tajna povijest kazališta.
Tehnički muzej Nikola Tesla priredio je interaktivnu izložbu “Molekule koje su promijenile svijet”, koju su posljetitelji mogli razgledati uz zvukove ‘molekularne’ glazbe Thierryja Delatoura, kemičara koji je transponirao vibracije molekula u čujne frekvencije.
Medijateka Francuskog instituta donijela je instalaciju L.I.R., prvu digitalnu “Babilonsku knjižnicu”, u kojoj se poziva gledatelja da na trenutak pobjegne od stvarnosti uranjajući u snove pisaca: posjetitelj bira knjigu, skenira bar kod i pojavljuje se hologram u liku glumca koji čita ulomak iz knjige.
Muzej za umjetnost i obrt počeo je “Bijelu noć” radionicom AmbaLAŽIRANJE i susretom s dizajnerskim dvojcem Bachrach & Krištofić, a nastavio Izložbom hrvatskog dizajna 1516 i izložbom u skrivenom vrtu Muzeja.
Uz izložbu “Puna šaka brade” Etnografski muzej organizirao je plesnjak po uzoru na nekad vrlo popularni način zabave u Zagrebu, plesne radionice swinga, rock’n’rolla i lindy hopa te promotivno brijanje i uređivanje brada i brkova.
Skriveni parkić kod Uspinjače bio je u sklopu programa “Rabbit Hole” osvijetljen na poseban način – pedesetak radova uličnih umjetnika dobilo je novi izgled dizajniranim svjetlosnim instalacijama.
Uz svjetlosne efekte u parku kroz cijeli dan, uz bogati glazbeni program i stalni postav galerije na otvorenom, odvijale su se likovne radionice na temu i crtanje uživo. Svjetlosno-zvučne instalacije postavljene su i u Parku Zrinjevac, s radom “Urban Lights Contacts” dvojca Scenocosme, kao i novootvoreni Tunel Grič.
“Bijelu noć” ponovno je ugostio i Plato Gradec s nekoliko programa. Francuski street art umjetnik Etien’, autor murala velikog kita na zgradi nekadašnjeg izložbenog prostora na Gradecu, sada je izveo interaktivnu instalaciju u sklopu koje su se gledatelji mogli smjestiti na scenu na leđa morske kornjače, a kao i kod kita, sjena naglašava učinak realizma i lakoće.