U zagrebačkom HNK praizveden balet “Gospoda Glembajevi”

FaH

Najpoznatije dramsko djelo Miroslava Krleže “Gospoda Glembajevi” dobilo je u utorak navečer na pozornici zagrebačkoga Hrvatskog narodnog kazališta i svoju baletnu inačicu u režiji i koreografiji Lea Mujića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Balet se izvodi uz glazbu Ludwiga van Beethovena i Sergeja Rahmanjinova, po izboru koreografa Lea Mujića, koji je i autor libreta. Dramaturški suradnik na predstavi je Ivan Leo Lemo, a umjetnički savjetnik Vlaho Bogišić.

Krležina drama praizvedena je na pozornici HNK 1929. godine i već je na prvoj izvedbi doživjela velik uspjeh te postala jedna od najizvođenijih Krležinih drama.

Baletna priča, koju je premijerna publika sinoć ispratila ovacijama, osim na dramu, oslanja se i na prozu o Glembajevima te počinje puno prije osnovne dramske priče. Publika upoznaje obiteljske detalje iz skrivene prošlosti uspješne bankarske obitelji čiji raspad počinje na sam tridesetogodišnji jubilej osnutka Banke Glembay.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U palači staroga Glembaja, osnivača banke i glave obitelji, okuplja se cijela obitelj, dolazi odbjegli sin Leone, koji je umjesto bankarstva odabrao slikarstvo te se sukobljava s ocem. Stari Glembay umire, a u obitelji koja se nađe na rubu bankrota počinju se razotkrivati dobro skrivane tajne…

Obrada Glembajevih drugi je Mujićev balet u zagrebačkom HNK, nakon “Ane Karenjine”, nastao po književnom predlošku.

Na praizvedbi su nastupili Guilherme Gameiro Alves u ulozi Ignjata Glembaya, Natalia Horsnell u ulozi barunice Castelli, Takuya Sumitomo kao Leone Glembay, Catarina Meneses kao sestra Angelika Glembay, Andrea Schifano kao Puba Glembay i Dan Rus kao Titus Andronicus Fabriczy Glembay).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostale uloge tumačili su George Stanciu, Balint Rauscher, Simon Yoshida, Kornel Palinko, Eugen Dobrescu, Iva Vitić Gameiro, Milka Hribar Bartolović, Rieka Suzuki, Andrej Izmestjev, Mirna Sporiš, Adam Harris, Ilir Kerni, Ovidiu Muscalu, Andija Palada, Andreb Barbanov, Tihana Trupeljak Bujanić, Emilija Sorić, Noa Matković i drugi.

Scenograf je Stefano Katunar, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek i zvuka Svebor Zgurić.

Leo Mujić zagrebačkoj je publici poznat i po baletima “Tišina mog šuma” inspiriranog poezijom Dobriše Cesarića na glazbu suvremene hrvatske skladateljica Anite Andreis i “Ana Karenjina”, nastalom po slavnome Tolstojevu romanu na odabranu glazbu Petra Iljiča Čajkovskog.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mujić je poslije završene Baletne škole Lujo Davičo u Beogradu diplomirao na L’Ecole-atelier Rudra Béjart u Laussanni te kao solist počeo nastupati u poznatim europskim kazalištima. Posvetivši se koreografiji, svoje je predstave postavio u velikim europskim i hrvatskim baletnim kazalištima: Berlinskom državnom baletu, Akademiji za glazbu i ples u Zűrichu, Nizozemskom nacionalnom baletu u Amsterdamu, Nacionalnoj Operi u Parizu, Slovenskom narodnom gledališču u Ljubljani.

U HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci s Mašom Kolar postavio je balet “Pour home et femme” na Bachovu glazbu te svoju koreografiju “Šeherezade” Rimski-Korsakova i “San ivanjske noći” na glazbu različitih autora. Na Dubrovačkim ljetnim igrama postavio je “Opasne veze” u koprodukcija s mariborskim SNG-om i Festivalom Ljubljana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.