Auto sock: ‘čarape za aute’, spas za snijeg i led

Prognoza pokazuju da će zima uskoro pokazati zube, pa se treba pripremiti. Najvažnija stvar zimi je ugradnja kvalitetnih zimskih guma! To ponavljamo po stoti put, jer takve gume imaju prilagođenu, lamelarnu strukturu i materijal gaznog sloja bogat silikom, mekanim a izdržljivim materijalom koji dobro prianja na skliskoj podlozi. Mnogi ne znaju da ljetna guma već na +7ºC gubi sposobnost prianjanja. Zimska je neusporedivo bolja na kiši (pogotovo hladnoj), snijegu i ledu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, postoje situacije kad ni one nisu dovoljne – na velikom snijegu i ledu. U prvom slučaju mogu pomoći lanci, no oni se teško stavljaju i skidaju, mogu oštetiti naplatke, pogotovo aluminijske, bučni su, izazivaju vibracije na podvozje i uništavaju asfaltni sloj. A na poledici ne samo da nisu korisni, nego su i štetni, odnosno opasni. S lancima na ledu automobil postaje neupravljiv i nesiguran.

Rješenje nudi AutoSock, u prijevodu ‘čarape za aute’, zanimljiv norveški izum, koji omogućava da svaki vozač, lagano i jednostavno, bitno poboljša vozna svojstva auta, pogotovo pogon i kočenje. Radi se o navlakama za kotače, od višeslojne tkanine od kompozitnih polimernih vlaknima. Iznimno je čvrsta, elastična i otporna na habanje, a glavna joj je vrlina višestruko povećavanje koeficijenta trenja (uzdužno i bočno).

Ne oštećuju alu naplatke i ne izazivaju buku, za razliku od lanaca, lako se postavljaju i skidaju te zadržavaju dovoljnu upravljivost. Certificirane su u većini zemalja EU-a te u zimskoj opremi zamjenjuju lance. Mogu se voziti i po kiši, za razliku od lanaca, do brzine od 50 km/h, premda se tada zaustavni put produžuje za 20 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

AutoSock je dostupan za sve dimenzije guma na našem tržištu. ‘Čarape za aute’ dovoljno je postaviti na pogonske kotače, premda ih je bolje koristiti na svim, pogotovo kod auta sa stražnjim pogonom. Lako se postavljaju u četiri koraka (na slikama), a između prva dva potrebno je auto malo pokrenuti. Mogu se postaviti u oba smjera (naprijed-natrag) i nema posebnih kukica, niti mjesta za učvršćenje.

Tlak zraka u gumama treba biti po propisu, jer se tada osigurava najbolje obuhvaćanje obloge od polimernih vlakana na cijeli obod kotača te prianjanje na sklisku podlogu. Materijal je dovoljno elastičan i prilagodljiv, a istodobno vrlo otporan na habanje i oštećenja te se ‘čarapa’ brzo prilagođuje kotaču. Cijena para navlaka AutoSock, ovisno o dimenziji kotača, iznosi 400 do 550 kn.

Preuzeto sa: autoportal.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.