Dok se zemlje V4 povezuju brzom željeznicom, Plenkovićeva Vlada želi obnoviti prugu Zagreb-Beograd

Foto: Ured predsjednice RH, snimka zaslona; fotomontaža: narod.hr

Ministri Višegradske skupine potpisali su u Bratislavi deklaraciju o povezivanju četiri zemlje brzim željezničkim linijama, javlja rmx.news. Ovim će projektom zemlje Višegradske skupine omogućiti povezivanje baltičkih luka sa srednjom Europom te komunikaciju s južnom Europom, a također i postaviti konkurenciju zrakoplovnom prometu.  Istovremeno, čini se kako Plenkovićeva vlada ne pokušava Hrvatsku povezati sa zemljama Višegradske skupine, već svoju pozornost usredotočuje na prometno povezivanje sa Srbijom. Barem sudeći prema objavi iz sječnja ove godine, prema kojoj je Hrvatska zainteresirana za projekt pruge Alpe-Zapadni Balkan, putem obnove pruge Zagreb-Beograd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konkurencija zrakoplovnom prometu

Poljski ministar infrastrukture Andrzej Adamczyk objasnio je da premijeri skupine V4 trenutno raspravljaju o izvorima financiranja investicije. Naglasio je da će ova željeznička linija omogućiti povezivanje baltičkih luka sa Srednjom Europom te također omogućiti komunikaciju s južnom Europom.

Slovački ministar prometa i graditeljstva Árpád Érsek izvijestio je da su u tijeku procjene profitabilnosti i tehničkih uvjeta željezničkih veza. Vlakovi bi trebali voziti brzinom od 300 km/h, a to bi zahtijevalo nove, brze željezničke pruge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Érsek također smatra da će te brze željezničke veze biti konkurencija zrakoplovnom prometu. Putovanje vlakom započelo bi u gradskim središtima, što bi uštedjelo vrijeme potrebno za putovanje do zračnih luka i prijavu za let.

Ovaj projekt bit će prioritet i za vrijeme češkog predsjedanja

Mađarski ministar za inovacije Tamás Schanda naglasio je kako je za V4 zemlje najvažnije da ne dopuste prekid financiranja iz fondova EU-a. „Za gospodarski sektor i njegov razvoj nužan je razvoj infrastrukture. To je najvažnije da bi se dosadašnja politika suradnje mogla nastaviti.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Zašto se Hrvatska nije pridružila Višegradskoj skupini, u koju je pozvana već 1991. godine?

Vladimír Kremlík, češki ministar prometa, ističe da će brze željezničke veze ostati prioritet i kada Češka Republika preuzme predsjedanje Višegradskom skupinom, 1. srpnja.

Plenkovićeva vlada želi obnoviti prugu Zagreb-Beograd

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prisjetimo, u siječnju ove godine objavljeno je kako je hrvatska Vlada zainteresirana podržati projekt pruge Alpe-Zapadni Balkan, putem obnove pruge Zagreb-Beograd.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [373.88 KB]

Foto: eur-lex.europa.eu

Po riječima ministra mora prometa i infrastrukture Olega Butkovića, cilj pisma namjere za izgradnju te pruge je izražavanje političke volje potpisnika za uspostavom željezničkog teretnog koridora Alpe – zapadni Balkan. Ukoliko Europska komisija donese odluku o sukladnosti tog prijedloga, potpisnice pisma namjere obvezuju se bez odgode uspostaviti taj koridor najkasnije dvije godine od stupanja te odluke na snagu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.