Mimica: po anketama EK Hrvatska ima najslabije potrošačke uvjete u EU

„Po anketama koje provodi Europska komisija među potrošačima i proizvođačima, Hrvatska spada među zemlje s najslabijim potrošačkim uvjetima među zemljama Europske unije,“ rekao je danas povjerenik Europske Komisije za politiku zaštite potrošača Neven Mimica na konferenciji „Hrvatski potrošač na jedinstvenom tržištu EU“ povodom obilježavanja Međunarodnog dana potrošača u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuo je kako je otvaranje hrvatskog potrošačkog centra bio prvi korak u jačanju povjerenja hrvatskih građana u prekograničnu trgovinu.

„Za realizaciju politike EU agende za zaštitu potrošača imamo 190 milijuna eura za idućih sedam godina. Zaštita potrošača je ujedno i gospodarska politika,“ rekao je Mimica.

Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak istaknuo je kako se trebaju koncentrirati na zaštitu potrošača i bolje funkcioniranje unutarnjeg tržišta Hrvatske. “Dolaze novi izazovi i novi načini trgovanja, kao i novi načini manipulacije i neinformiranja potrošača,“ dodao je Vrdoljak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mimica je rekao kako su važna sredstva koja imaju na raspolaganju kako bi građanima vratili povjerenje u jedinstveno tržište i time pružili potporu gospodarskom oporavku.
„Najvažnije su aktivnosti koje poduzimamo s ciljem da akcije donesu opipljive koristi potrošačima.

Ovogodišnja tema europskog potrošačkog summita koji će se održati u travnju vezane su za temu potrošači u digitalnom svijetu,“ najavio je Mimica.

Rekao je kako je prva prednost koju su hrvatski potrošači neposredno iskusili ulaskom u EU niže naknade roaminga u pokretnim telekomunikacijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Ograničavanje naknada roaminga je prvi korak naprijed koje je EK poduzela. Međutim godišnje ankete potrošačkog tržišta pokazuju da su usluge pokretne telekomunikacije tržišta na koje se potrošači najviše žale. U Hrvatskoj je to drugo najlošije tržište među tržištima 28 država članica, kao i tržište s najvećim brojem poteškoća,“ istaknuo je Mimica.

„Paket mjera za ostvarivanje jedinstvenog telekomunikacijskog tržišta, je paket koji je EK predložila. Najvažnije odrednice tog paketa su: zabrana naknada za roaming, bez obzira na dolazne i odlazne pozive; pojednostavljenje promjene operatera, paket sadržava odredbe koje potrošačima olakšava pristup jasnim i pouzdanim informacijama – kao npr. brzina internetske veze koje moraju biti jasno navedene prilikom sklapanja ugovora,“ objasnio je Mimica.

„Kako bi primjenjivali tu politiku važna je primjena prava potrošača, stvaranje aktivnog potrošača i snažnog potrošačkog pokreta kroz jačanje svijesti o općem utjecaju na ukupno gospodarstvo,“ izjavio je Mimica i dodao kako su temeljna prava koje potrošači trebaju imati na tržištu: pravo na sigurnost i izbor proizvoda, pravo na informacije, kao i pravo da se potrošači mogu izraziti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavio je nekoliko sredstava provedbe koje su države članice razvile kao na primjer SWIPS-provjera web stranica davatelja usluge kako bi se provjerilo krše li se na tim stranicama potrošačka prava koja u velikoj mjeri rezultiraju korekcijama.

„U suradnji s nacionalnim tijelima nastojimo donijeti bolju informiranost potrošačima kao što su hotelske recenzije, tržište internetskih igara, sigurnost proizvoda kroz unaprjeđenje standarda i provedbu nadzora nad tržištem,“ rekao je Mimica.

Objasnio je da tijekom sljedećih mjeseci završava međunarodna akcija u suradnji s Kinom u provedbi propisa sigurnosti proizvoda. Cilj je smanjivanje broja nesigurnih proizvoda, povećati sigurnost proizvoda na izvoru, većinom po pitanju igračaka koje dolaze iz Kine.

Mimica je zaključio kako je važna pravna zaštita potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Potrošač mora imati jeftine ili besplatne kanale rješavanja sporova. Zahvaljujući novim propisima o alternativnom načinu rješavanja sporova i rješavanju sporova putem interneta, potrošač će moći svoj spor putem internetske platforme rješavati sporove početkom 2016.godine,“ zaključio je Mimica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.