‘Šok oglašavanje’: Šprajc i RTL iskoristili tešku bolest za reklamiranje samih sebe!

“Počeši s razlogom”, naziv je javnozdravstvene kampanje za rano otkrivanje raka testisa, bolesti koja u mlađih muškaraca ima izuzetno visoku smrtnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ova je neukusna, “šok” kampanja za informiranje muškaraca o važnosti ranog otkrivanja teške bolesti poslužila RTL-u i Zoranu Šprajcu da prostačkom odjavom dnevnika na mreži s nacionalnom koncesijom – privuku pozornost javnosti na sebe i svoju emisiju.

Podsjetimo, Zoran Šprajc, bivši voditelj Dnevnika HRT-a, a danas novinar RTL-a, odjavio je emisiju RTL direkt na vrlo neobičan način.

“Nakon ove zabave još vam samo želim ugodan nastavak večeri. Tu i tamo se počešite po testisima, tko ih ima i laka vam noć”, rekao je voditelj bez ikakvog pojašnjenja i završio emisiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

‘Šok’ reklamiranje

Reklamiranje šokom ili “shockvertising” je reklamiranje koje namjerno zapanjuje, šokira i vrijeđa publiku kršeći društvenene i osobne norme ponašanja i vrijednosti. Koristi se u promotivnim kampanjama i odnosima s javnošću korištenjem grafičkih prikaza i izravnih, često “sirovih” slogana kako bi se “probilo” kroz šumu reklama i privuklo pozornost publike.

Ovaj oblik oglašavanja ne samo da može uvrijediti, već može i uplašiti, koristeći se pritom taktikama zastrašivanja, elementima straha kako bi se prodao proizvod ili dostavila poruka javnih usluga – što ima veliki utjecaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po šok reklamama još od osamdesetih godina najpoznatija je nekad uspješna tvrtka Benetton koja je pokušala privuči pažnju na svoje proizvode uvredljivim foto-montažama pape Benedikta i egipatskog imama kako se ljube. Nakon bojkota velikog dijela njihovih kupaca i očitog narušavanja svog branda Benetton se javno ispričao i skinuo neukusne plakate.

Efekti

Oglašivači, psihijatri i sociolozi dugo su raspravljali o učinkovitosti šok oglašavanja. Neki znanstvenici tvrde da šokantni oglasi  izazvaju jače osjećaje među potrošačima. Jedno otkriće sugerira da “šokantan sadržaj u reklami značajno povećava pažnju, koristi memoriju, i pozitivno utječe na ponašanje.” Isto istraživanje također pokazuje da potrošači imaju veću vjerojatnost da zapamtite šokantne sadržaje oglašavanja nego one  sadržaje koji nisu šokantni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, treba uzeti u obzir dugoročne probleme brandova ako se koristi šok oglašavanje kao komunikacijska metoda. Korištenje šokantne slike može utjecati na način na koji potrošači vide brand i kvalitetu proizvoda. Etiku je uvijek važno imati na umu, i korištenje straha ili druge snažne poruke možda neće uvijek biti najbolji i najučinkovitiji način za korištenje.

Rak testisa je ozbiljna tema

Od raka testisa u Hrvatskoj oboli oko 200 osoba godišnje, a najčešće obolijevaju muškarci u dobi od 18 do 35 godina. Iako se radi o rijetkom tumoru, od kojeg obolijeva oko jedan posto populacije, Hrvatska bilježi porast broja oboljelih pa je samopregled testisa jednostavna i brza metoda koja može spasiti život, rečeno je u srijedu na predstavljanju kampanje.

“S obzirom da se rak testisa ne može prevenirati, redoviti pregledi nužni su za rano otkrivanje bolesti i uspješnije liječenje”, rekla je voditeljica Odjela za urogenitalne tumore Klinike za onkologiju KBC-a Zagreb Marija Gamulin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.