Facebook nakon žestokih reakcija popustio: Najavio vraćanje medijskih sadržaja u Australiji

Facebook
epa06661585 CEO of Facebook Mark Zuckerberg (C) takes his seat to testify before the House Energy and Commerce Committee hearing on 'Facebook: Transparency and Use of Consumer Data' on Capitol Hill in Washington, DC, USA, 11 April 2018. Zuckerberg is testifying before the second of two Congressional hearings this week regarding Facebook allowing third-party applications to collect the data of its users without their permission and for the company's response to Russian interference in the 2016 US presidential election. EPA/MICHAEL REYNOLDS

Facebook je najavio da će vratiti medijski sadržaj vijesti svojim korisnicima u Australiji, javlja BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tehnički div blokirao je vijesti Australcima na svojoj platformi prošlog četvrtka, nakon što je vlada predložila zakon koji je zaprijetio dominaciji Facebooka i Alphabet Incovog Googlea na tržištu novinskog sadržaja.

Facebook je prošli tjedan blokirao sav medijski sadržaj te nekoliko računa vlade i odjela za hitne slučajeve i onemogućio Australcima dijeljenje vijesti na toj stranici te skidanje kako domaćih tako i stranih informacijskih servis.

Facebook se protivi odredbi prema kojoj društvene mreže moraju plaćati za poveznice koje nude za dijeljenje vijesti. No, nakon serije pregovora između ministra državne riznice Josha Frydenberga i šefa Facebooka Marka Zuckerberga preko vikenda, dogovoren je ustupak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Facebook blokirao vijesti u Australiji: ‘Ovo je napad na demokraciju!‘

> Što je Big tech, tko ga čini, tko stoji iza njega i što posjeduje?

> Prije 3 godine UiO upozorio Vladu na cenzuru FB: Hoće li sada, nakon poruka EK – reagirati?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Australija će ponuditi četiri amandmana

Amandmani uključuju dvomjesečno razdoblje medijacije prije nego što se uključi posrednik kojeg je izabrala vlada, dajući vremena objema stranama da dođu do privatnog sporazuma.

Unosi se i pravilo doprinosa internetske kompanije “održivosti australske medijske industrije” preko postojećih dogovora koji se trebaju uzeti u obzir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ova problematika se promatra na međunarodnoj sceni, jer druge zemlje poput Kanade i Velike Britanije razmatraju donošenje sličnog zakona.

“Ovi amandmani će donijeti daljnju jasnoću digitalnim platformama i medijskim kućama po pitanju toga kako bi se zakonik trebao ponašati i osnaživati okvir koji osigurava medijskim kućama da dobiju poštenu naknadu”, izjavio je Frydenburg.

Što će biti sa zakonom?

Australski zakon koji treba stvoriti takozvani Kodeks pregovora o medijskim vijestima u srijedu je usvojen u donjem domu, a trebao bi uskoro proći i kroz gornji dom parlamenta. Kodeks bi stvorio arbitražno vijeće za određivanje obvezujuće cijene vijesti u situacijama kada Google i Facebook ne postignu dogovore s medijskim tvrtkama čije izvorne članke dijele na svojim platformama. Zakon je ciljao da ”izjednači uvjete” između tehnoloških divova i izdavača koji se bore za dobit. Od 100 australskih dolara (488 kuna) potrošeno na digitalno oglašavanje u australskim medijima, 81 dolar (395 kuna) ide Googleu i Facebooku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Australska komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača izradila je nova pravila koja bi trebala izjednačiti uvjete između tehnoloških divova i izdavača.

Australska konzervativna vlada stoji uz zakon – koji je u srijedu usvojio donji dom parlamenta. Ima široku međustranačku podršku, a Senat će je vjerojatno usvojiti sljedeći tjedan.

“Donijet ćemo ovaj zakon. Želimo da digitalni divovi plaćaju tradicionalna medijska poduzeća za generiranje izvornog novinarskog sadržaja“, rekao je član australskog parlamenta Josh Frydenberg.

Google se također protivi australskom zakonu, no potpisao je ugovore o plaćanju s glavnim medijima u toj zemlji. Tako je Google pristao platiti News Corpu u vlasništvu Ruperta Murdocha za sadržaje s vijestima njegove grupacije, piše BBC. No Facebook je ustrajao u stavu da velike tehnološke tvrtke ne podliježu državnim zakonima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.