Serija Seinfeld podloga za učenje studentima psihijatrije u New Jerseyu

Anthony Tobia, profesor psihijatrije na sveučilištu Rutgers u New Jerseyu, osmislio je alat za učenje “Psy-feld” temeljen na kultnoj seriji “Seinfeld”, dizajniran kako bi u sklopu podučavanja pomogao studentima medicine da identificiraju i rasprave psihijatrijske poremećaje na temelju likova iz serije, piše Huffington Post.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tobia je u intervjuu za Huffington Post istaknuo da je pomoću serije čija je posljednja epizoda prikazana prije 15 godina, na novi način uključio studente na predavanju te da je to izazavalo mnoge ozbiljne rasprave o patologiji. Naime, on upotrebljava neuroze likova iz serije u podučavanju studenata.

Svakog ponedjeljka i četvrtka studenti treće i četvrte godine medicine obavezni su pogledati epizodu “Seinfelda” koji se emitira na TBS-u u 18 sati. Idući dan na jutarnjim predavanjima raspravljaju koji je oblik psihopatologije demonstriran u epizodi.

Upravo je rasprava ono što je profesor Tobia, kako je sam istaknuo, imao na umu kada je stvorio alat za učenje “Psy-feld” 2009. Iako nije službeni predmet, dio je treninga za studente.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Postoji veoma raznolika skupina osobina ličnosti koji su neprilagođeni na individualnoj razini”, komentirao je Tobia likove u seriji. “Kada su ti prijatelji zajedno, dinamika je takva da stvara zaplet kombinacijom Jerryjevih opsesivno kompulzivnih osobina, Kramerovih šizoidnih osobina, Elaininom nesposobnosti da ostvari smislenu vezu te egocentričnim Georgeom”.

“Iako nije neobično za predavače na sveučilištu da upućuju na gledanje TV emisija ili filmova, zahtjev da 150 studenata gleda “Seinfelda” dvaput tjedno jest”, rekao je Tobia.

Tobia je kreirao bazu podataka svake pojedine epizode serije i napravio bilješke za predavanja. “Svih 180 epizoda i gotovo svaki karakter u seriji može biti iskorišten za Psy-feld”, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ništa u medicini ne može se u potpunosti naučiti bez iskustva u pravom životu. No gledanje na televiziji pomaže, a što je smiješnije, to se bolje da usvojiti”, ustvrdio je Tom Draschil, jedan od vodećih na katedri za psihijatriju.

Tobia upotrebljava sličan pristup u mjesečnom izboru studenata. U predavaoni, studenti gledaju film poput “Farga” i “tweetaju” mišljenja o mogućim poremećajima likova.

Razmišlja o tome da se uvede to da za vrijeme kada se serija prikazuje, studenti od doma, putem tweetera raspravljaju o karakterima iz serije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Kako bi kirurg mogao nešto naučiti nešto iz filma ili serije, u njima moraju postojati operacije. Kako bi internist mogao naučiti iz filma ili serije, mora postojati prikaz bolesti. No, svaki film i serija prikazuju ljudsko ponašanje, stoga bi psihijatar trebao biti u mogućnosti da uči”, ustvrdio je Tobia.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.