Umor i pospanost vozača predstavljaju veliki rizik u svijetu novih aplikacija za prijevoz

Foto: Thinkstock

Umor i pospanost vozača predstavljaju veliki rizik u uslužnim prijevoznim djelatnostima, upozorava Američka akademija za medicinu sna u trenutku dok se svijetom sve više šire raznolike aplikacije za usluge vožnje a umor vozača čimbenik je u 20 posto prometnih nesreća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ustanova poziva tvrtke koje se bave prijevozom, vlasti, liječnike i policiju da se posvete problemu umora vozača kao čimbenika rizika za javnu sigurnost.

“Umor pri vožnji je čest i ovo je stvarna prilika da se zajedno radi na odgovoru na taj stvarni sigurnosni rizik”, kaže dr. Indira Gurubhagavatula sa sveučilišta Pennsylvania u Philadelphiji koja je sudjelovala u istraživanju problema.

Gurubhagavatula i njezin tim u radu objavljenom u časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine pozvali su na posvećivanje pažnje rastućoj popularnosti aplikacija za naručivanje vožnji i pitanjima vezanima uz sigurnost i propise za uređivanje tog područja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi vozači koji rade u toj industriji, primjerice, često rade na drugim poslovima a voze u slobodno vrijeme što može značiti da im ostaje tek nekoliko sati dnevno za san, ističu autori rada.

Uz to, ti vozači često ne prolaze ciljane liječničke preglede za profesionalne vozače. Neke prijevozničke tvrtke imaju propisane obvezne odmore no teško ih je osigurati i ti odmori nisu dovoljni za sigurnost vožnje, kaže Gurubhagavatula.

U SAD-u od 2005. do 2009. više od 83.000 prometnih nesreća bilo je povezano s pospanošću vozača, prema saveznoj Upravi za sigurnost na autocestama. U dodatku na to u oko 20 posto sudara umor vozača bio je faktor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Sa sve više sati nespavanja vozača, raste rizik od udesa”, kaže Jake Nelson iz Američkog auto-kluba. “S dva sata sna manje vozači su onesposobljeni kao da voze pod utjecajem alkohola”.

On upozorava da bi vozači, kad osjete da su pospani, trebali stati i uparkirati se na sigurnom mjestu i 20-ak minuta odspavati.

“Drijemanje nije samo za bebe”, kaže Nelson. “Tih 20 minuta može vam spasiti život”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrtke poput Ubera objavile su sigurnosne preporuke za vozače na svojim internetskim stranicama i rade sa znanstvenicima Američke nacionalne zaklade za san na istraživanju utjecaja pospanosti kod vozača.

“Umor je nešto što utječe na svakoga i ako želimo da ceste budu sigurnije za sve putnike i ostvarimo cilj da se nijedan život ne izgubi na cestama svi moramo sudjelovati”, kaže dr. Nadia Anderson zadužena za sigurnost u prometu u Uberu.

Prema propisima Ubera vozač nakon 12 sati provedenih u vožnjama mora imati šest sati odmora.

Američka akademija za medicinu sna željela bi da se zakonom propišu ti uvjeti, ograniče sati provedeni u vožnji i potakne vozače s poremećajima sna da potraže liječenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Mnogi od tih vozača bore se da sastave kraj s krajem”, kaže Gurubhagavatula. “Moramo stvoriti sigurno okruženje u kojemu mogu zaraditi za život bez da se izlažu rizicima opasnima po život”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.