Zašto je pržena hrana toliko opasna i zašto je treba izbjegavati?

Nažalost, takvo je vrijeme – nije to klišej, nije opravdanje, to je istina – brzo se živi, nije dobro ali je činjenica, nerijetko se nema vremena ni za normalan obrok koji svakome treba, a obrok se mora sastojati od zdrave i raznovrsne hrane koja je preduvjet zdravog života. U nedostatku vremena izgubili smo osjećaj za važne stvari, pa tako i za vlastito zdravlje.

Problemi koji se mogu izbjeći?

Većina građana svakako je svjesna da brza hrana, dakle, salame, sendviči, pržena hrana, nije zdrava za organizam, istraživanje provedeno na Harvardu pokazuje da je pržena hrana u velikoj mjeri povezana s većim rizikom za srčane probleme te u konačnici i sa zastojima srca, koje se smatra poremećajem kod koga srce gubi sposobnost djelotvornog pumpanja krvi, čime srce, nažalost, ne uspijeva zadovoljiti osnovne potrebe organizma.

Prema rezultatima istraživanja ispitanici koji su pristali sudjelovati u istraživanju i koji su jeli prženu hranu od jedan do tri puta tjedno imali su u prosjeku 18 posto veći rizik za zastoj srca, piše Health Day.

Sudionici istraživanja kojima je pržena hrana ponuđena na jelovniku od četiri do šest puta tjedno imali su 25 posto veći rizik za zastoj srca, dok su oni koji su prženu hranu konzumirali minimalno sedam puta tjedno imali čak 68 posto veći rizik.

Posljedice česte konzumacije pržene hrane

Znanstvenici su unos pržene hrane povezali sa većim unosom kalorija, što može dovesti o hipertenzije, debljanja, povišene razine kolesterola u krvi i bolesti srca i krvnih žila. Tijekom 13-godišnjeg istraživanja korišteni su podaci koji su prikupljeni od 15 300 ispitanika prosječne starosti 66 godine. Naravno, liječnici upozoravaju vrlo često na važnost zdrave prehrane te zdravog načina života, ovo je tek jedan od mnogih, ali važan, priloga tome.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/Health Day
Photo: Alpha/flickr