Njemački parlament Bundestag usvojio je u petak kontroverzni zakon kojim se uvodi cestarina, a politički protivnici tvrde da će se njime stvoriti nepotrebna birokracija.
Vlasnici vozila će od iduće godine plaćati 130 eura godišnje za korištenje glavnih autocesta, ali zbog smanjenja poreza na automobile neće im se povećati ukupni troškovi. Strani vozači neće imati nikakve olakšice.
Diskriminacija vozača drugih država?
Taj je plan izazvao nezadovoljstvo Europske komisije koja je upozorila da cestarine ne smiju diskriminirati vozače iz ostalih država.
Politički protivnici optužuju kancelarku Angelu Merkel da je cestarinu uvela isključivo kako bi zadovoljila predsjednika bavarske vlade Horsta Seehofera, koji je konzervativnim Bavarcima obećao taj potez kao osvetu za austrijske i švicarske cestarine.
U tročlanoj vladajućoj koaliciji je i Seehoferova Kršćansko-socijalna unija (CSU). Svaka stranka tražila je da se ispuni barem jedno njihovo predizborno obećanje kao cijena za ulazak u koaliciju na čelu s Merkel.
Nijemci podijeljeni
Anketa javne televizije ZDF pokazala je da 50 posto Nijemaca podupire, a 47 posto protivi se uvođenju cestarine.
Zagovornici kažu da te tako ispravlja nepravda po kojoj su strani vozači mogli besplatno koristiti dobro održavane njemačke autoceste.
Oba magistralna pravca, sjever-jug od Skandinavije do Italije i zapad-istok iz Francuske do Poljske prolaze kroz Njemačku. Kamioni već plaćaju cestarinu po kilometraži.
Njemačka će uvesti sustav elektroničkog nadzora koji bilježi registarsku oznaku svakog vozila za koji je plaćena cestarina. Prekršitelji riskiraju da ih se zaustavi i plate velike kazne.
Ministar prometa Alexander Dobrint, političar CSU-a, rekao je da će cestarina donijeti 500 milijuna eura godišnje koji će se uložiti u poboljšavanje njemačkih cesta.
Tekst se nastavlja ispod oglasa