Reding odgovorila Piculi o zaštiti hrvatskih potrošača

Europska komisija provest će niz aktivnosti u nekim državama članicama, uključujući Hrvatsku, kako bi potrošači povećali svijest o svojim pravima, odgovorila je potpredsjednica EK-a Viviane Reding zastupniku u Europskom parlamentu Toninu Piculi na pitanje kako Komisija može zaštititi hrvatske potrošače i omogućiti im ravnopravan status kod kupnje na internetu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je u nedjelju priopćeno iz njegova ureda, Picula je još u veljači pitao komisiju kako planira dodatno zaštititi hrvatske potrošače i omogućiti im ravnopravan status pri online kupovini, na koji pristupanjem EU-u imaju pravo.

Naime, unatoč trendu porasta i poboljšanja zaštite online kupovine nakon nedavnog pristupanja EU-u, problem je za hrvatske potrošače pri kupnji od nekih prodavača, najčešće iz Velike Britanije, to što se Hrvatsku još ne prepoznaje kao članicu EU-a.

To dodatno povećava ionako visoke troškove dostave, zbog čega se Picula i obratio Komisiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj se 64 posto ljudi koristi internetom na kojem provodi više od 15 sati tjedno, a gotovo trećina već sada kupuje internetom, pokazuju statistike. No, tek 31 posto potrošača osjeća se sigurno pri takvoj vrsti kupnje, upozorio je Picula.

Reding je u svome odgovoru iznijela detaljne planove i istaknula da će “zahvaljujući Direktivi o pravima potrošača (CRD), koja 13. lipnja ove godine stupa na snagu u EU-u, ojačati prava potrošača, a posebice pravo na transparentne informacije”.

“Utvrđivanjem jedinstvenih zahtjeva za zaštitu potrošača diljem EU-a Direktivom o pravima potrošača olakšat će se i prekogranična trgovina. Komisija će ove godine provesti niz aktivnosti u nekim državama članicama, uključujući Hrvatsku, kako bi potrošači povećali svijest o svojim pravima”, poručila je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zaključci su to doneseni na godišnjem sastanku na vrhu o zaštiti potrošača, održanom 1. i 2. travnja, koji je bio posvećen “Potrošačima EU-a u digitalnom dobu”.

Komisija je, dodaje Reding, iznijela detaljne planove kojima se osigurava da primjena zakonodavstva u području zaštite potrošača bude prilagođena digitalnom dobu.

Komisija će riješiti i problem previsokih tarifa u prekograničnim isporukama mjerama predloženim u nedavno donesenom “Planu za ostvarenje jedinstvenog tržišta za dostavu paketa”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Te mjere uključuju povećanje transparentnosti u odnosu na tarife isporuke različitih pružatelja usluga na tržištu tako što će prikaz ponude na internetskim stranicama prodavatelja biti jasniji, te će se olakšati upotreba internetskih alata za usporedbe”, stoji u odgovoru potpredsjednice Reding.

Također, Komisija je izdala upute za primjenu članka 20. stavka 2. Direktive o uslugama i time dodatno objasnila zabranu diskriminacije primatelja usluga na temelju nacionalnosti ili boravišta, kako bi nacionalnim tijelima pomogle u boljoj procjeni opravdanja na koja se mogu pozivati pružatelji usluga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.