Hrvatske željeznice postaju autobusi i reduciraju prijevoz putnika

Predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica Dražen Ratković izjavio je kako se 90 % promjena i ukidanja vlakova na pojedinim relacijama odnosi na ukidanje vlakova vikendom i blagdanom, a da se željeznički i putnički prijevoz neće ukinuti na niti jednoj relaciji, to jest da će usluga prijevoza putnika ostati, samo reducirano. Taj vozni red stupa na snagu od 24. travnja 2014. i trajat će do kraja godine nakon čega će se kroz analizu vidjeti kako i što dalje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Broj putnika u tim danima je vrlo mali i razlika između troškova i prihoda iznosi do 90 posto. Jednostavno nismo u stanju subvencionirati takvu veliku razliku i pokrivati tolike troškove,” objasnio je Ratković na današnjoj konferenciji za novinare.

Ratković tvrdi kako samo deset od 700 vlakova neće voziti, te da svi vlakovi koji voze preko tjedna će voziti i dalje od ponedjeljka do petka. Ta usluga, napominje Ratković, neće biti smanjena preko tjedna.

Osim smanjenja prijevoza vikendom i blagdanima, Ratković je izjavio kako je došlo do odluke o supstituciji vlakova autobusima na određenim linijama, što tvrdi da je uobičajena praksa na željeznicama u Europi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Analizirajući troškove došli smo do tri linije gdje će biti supstituiran promet na taj način. To su linije Banova Jaruga – Daruvar, Ploče-Metković i Vrpolje-Šamac,” rekao je Ratković i dodao da neće doći do prometne izolacije niti kojeg dijela Hrvatske, već do supstitucije u pojedinim dijelovima zbog “neisplativosti”.

“Subvencija po jednom putniku na pruzi gdje radimo supstituciju, Ploče – Metković, je 560 kuna po putovanju, a karta za tu dionicu je 14.3 , a povratna 28.60 kuna. Uprava smatra da ovakve velike subvencije ne mogu platiti ni neke bogatije države od Hrvatske,” objasnio je Ratković.

Na upit novinara zašto je obnovljena pruga poput Metkovića i Ploča ako je promet smanjen, Ratković je rekao kako je željeznički promet u Hrvatskoj mješoviti promet te se na istim prugama voze teretni i putnički vlakovi, tako da je ta obnova vezana za teretni promet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim te redukcije, Ratković je naveo kako je zbog smanjenja subvencija za 130 milijuna kuna smanjen i trošak rada. “Od početka godine iz HŽ putničkog je otišlo 220 ljudi i s time nam se smanjuje trošak rada u broju zaposlenih. Isto tako, HŽ putnički je prije mjesec dana s reprezentativnim sindikatima potpisao aneks kolektivnog ugovora gdje je smanjena prosječna plaća svim zaposlenima za 8 % linearno. Kategorije slabije plaćenih sa 6 %, a oni s većim plaćama za 10 %. Ukupna ušteda od tog poteza je 50 milijuna i daljnjih 80 milijuna je kroz redukciju u prometu,” tvrdi Ratković.

Na novinarski upit zašto je željeznički promet problematičan, osobito u točnosti, Ratković je izjavio kako je glavni razlog slabije kvalitete usluga zaostalost radova u infrastrukturi i starost sredstva s kojima raspolažu.

“Sva ta sredstva s kojim raspolažemo su prosječno stara 28 godina i nisu pouzdana. Zato smo naručili nove vlakove da budemo pouzdaniji i točniji. 20 godina neulaganja u transportna sredstva i putnički prijevoz je prvenstveno rezultat kašnjenja,” tvrdi Ratković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.