Šustar pozvao Jokića da nastavi raditi: Reforma kurikuluma se nastavlja i točka

Foto: fah

Cjelovita kurikularna reforma se nastavlja, s Jokićem ili bez njega, poručio je u petak ministar obrazovanja Predrag Šustar na konferenciji za novinare na kojoj je predstavio trenutno stanje vezano uz reformu i prozvao oporbu za manipuliranje javnošću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neka rade ili daju ostavke

Nakon što su voditelj Boris Jokić i članovi ekspertne skupine za rad na cjelovitoj kurikularnoj reformi zatražili u ponedjeljak razrješenje, Šustar ih je pozvao na dogovor i “nastavak rada za koji su plaćeni”. Ako smatraju da to ne mogu, neka daju ostavke, a u Hrvatskoj ima dovoljno ljudi koji mogu nastaviti rad na reformi koja je važnija od pojedinačnih interesa, poručio je Šustar.

S obzirom da je ekspertna radna skupina zatražila razrješenje, uz ostalo i zbog nepostojanja jasnih rokova kada kreće reforma i hoće li uopće krenuti, Šustar je prezentirao rokove i trenutačno stanje, te usput prozvao eskspertnu skupinu za odgovornost za kašnjenje cijeloga procesa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Šustar očekuje da će eksperimentalna faza provedbe reforme krenuti već iduće školske godine, ali ako javna rasprava i recenzije pokažu da su potrebne veće dorade, postupak će biti prolongiran do školske godine 2017./2018., kako je planirala i ekspertna stručna skupina.

Stručna rasprava trebala završiti do 9. svibnja

“Valja reći cijelu istinu o stručnoj raspravi koja je trebala biti gotova do 9. svibnja. Danas je 27. svibnja, mi to nemamo. Ideja je bila da eksperimentalna faza reforme bude iduće godine, no zbog kašnjenja radne skupine to je ozbiljno dovedeno u pitanje. Ja još uvijek vjerujem da ćemo stići i eksperimentalnu fazu provesti iduće godine i vjerojatno sam jedini tko u to vjeruje”, rekao je Šustar dodavši kako je dobro imati cijelu priču i sagledati širu istinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručna rasprava o reformi je u završnoj fazi, a nakon toga slijedi 30-dnevna javna rasprava i konačno recenzijski postupak, koji je u nadležnosti Ministarstva. Ideja je da će uključiti i međunarodne stručnjake. Na recenzijskom postupku ću inzistirati i tu neću popustiti, poručio je ministar koji je zbog kašnjenja s rokovima prozvao ekspertnu radnu skupinu za neprofesionalnost.

Nakon javne rasprave i recenzijskog postupka slijedi eksperimentalno uvođenje kurikularne reforme, osposobljavanje nastavnika te praćenje i evaluacija, koju će pratiti Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja. “Vratimo cijeli proces s ulica tamo gdje mu je pravo mjesto, preozbiljne su stvari u igri”, poručio je.

Po planu ekspertne radne skupine, stručno osposobljavanje nastavnika trebalo bi biti u školskoj godini 2016./2017., a sama provedba 2017./2018.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Optužbe da oporba manipulira javnošću

Šustar je na konferenciji za novinare izravno prozvao prethodnu administraciju za kašnjenje u provedbi reforme, a njene predstavnike da sada “nekorektno manipuliraju javnošću”.

“Strategija znanosti, obrazovanja i tehnologije donesena je 2014. Iako je moja stranka (HDZ) bila suzdržana u Saboru, ja sam osobno i tada bio za tu strategiju. Trebalo im je 11 mjeseci da donesu akcijski plan. Nije ni čudo da cijela stvar toliko kasni. Bez akcijskog plana ne može se provesti strategija, uključujući i cjelovitu kurikularnu reformu, a ona je samo jedna od osam mjera. Ostalih sedam mjera nije ni započeto”, rekao je Šustar i za odgovornost prozvao Nevena Budaka, koji je na čelu posebnog stručnog povjerenstva za provedbu strategije.

“Kod izbora članova ekspertne radne skupine nije raspisan javni natječaj, nego samo javni poziv. Izbor članova stručnih radnih skupina, strategijom je također bio predviđen javni natječaj, ali on nije raspisan, nego je ministar tehničke vlade imenovao 47 članova. Pravni okvir nije dostavljen Ministarstvu od stručnog povjerenstva na čijem je čelu Neven Budak, tako da do danas nema pravnog okvira strategije”, rekao je Šustar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upozorio je i kako je strategija, bez ikakvog razloga, premještena iz Ministarstva i dodijeljena Vladinu povjerenstvu na čelu s Budakom.

Strategiju vratiti u Ministarstvo obrazovanja

“Zašto se multipliciralo tijela u izvršnoj vlasti – posebni savjetnik, posebno tijelo pri Vladi… Ne želim špekulirati, ali to nije dobro. To nije europska praksa. Naš je cilj strategiju vratiti tamo gdje pripada, a to je Ministarstvo obrazovanja”, istaknuo je.

Poručio je kako od kolega očekuje da kažu istinu umjesto da “politiziraju, manipuliraju i truju hrvatsku javnost”. Od kolege Jokića i ostalih članova stručne skupine očekujem da se vrate i da završimo reformu. Ako to nisu u stanju, neka daju ostavku, umjesto da ponude razrješenje. Neka daju ostavku, ima dosta ljudi u Hrvatskoj i partnera u EU, koji mogu pomoći da to dovršimo. Važno je da dovršimo reformu, istaknuo je Šustar.

Što se tiče sastava ekspertne skupine, rekao je kako je želio poštivati kontinuitet i nije postavljao novu ljude. “Možda se na kraju pokaže da sam pogriješio. Reforma se nastavlja, vjerujem s cijelim timom, pozivam ih da još jednom razmisle o svemu”, dodao je.

Na novinarsko pitanje zašto je pet dana šutio, odgovorio je da Hrvatskoj ne trebaju ultimatumi “u ovako našpananoj situaciji”. Ne želim razgovarati o ultimatumima. Nadam se da će se oni vratiti, ali ako se i ne vrate, proces mora ići dalje, rekao je ne želeći govoriti o rokovima do kojih se Jokić treba očitovati.

Nastavnici se mogu pripremati i preko praznika

Na pitanje kada će se nastavnici pripremati za eksperimentalnu fazu kurikularne reforme i hoće li pripreme teći preko ljetnih praznika odgovorio je: “Ako treba, i preko praznika”.

“Bit će teško. Planirano je 60 škola, 48 osnovnih i 12 srednjih. Poziv školama tek treba uputiti”, dodao je rekavši kako se možda stvarno pokaže ono što je ekspertna radna skupina predvidjela – da je najbolje iduću školsku godinu iskoristiti za pripremu nastavnika, a da se sa samom pripremom krene od 2017./2018.

Upitan za cenzuru, na koju su upozorili Jokić i njegova radna skupina, odgovorio je da ne postoje cenzori nego recenzenti. “To je dobar stručni uzus da se provede recenzentski postupak. No recenzenti neće imati zadnju riječ, već ja kao ministar. Ali svoju odluku želim donositi na temelju ozbiljnog recenzijskog postupka”, istaknuo je.

Upitan za prosvjede potpore Jokiću koji se najavljuju za srijedu diljem Hrvatske, Šustar je odvratio kako je dobro da se javnost mobilizirala oko obrazovanja.

Nakon što su čelnici stručne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme zbog, kako kažu, političkih pritisaka dali neopozive ostavke, pokrenuta je online peticija potpore cjelovitoj kurikularnoj reformi koja je do sada prikupila više od 26 tisuća potpisa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.