Troje članova (SDP) Odbora za obrazovanje traže od ministra da odbaci zaključke toga Odbora

Troje članova Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu iz SDP-a uputili su u ponedjeljak ministru obrazovanja otvoreno pismo u kojemu ga pozivaju da odbaci zaključke Odbora da Ekspertnu skupinu za provođenje Cjelovite kurikularne reforme treba proširiti s deset novih članova radi implementiranja relevantnih prijedloga iz javne rasprave jer se, ističu, tim zaključcima zapravo izglasava nepovjerenje dosadašnjim članovima Ekspertne skupine i zaustavlja reforma obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Članovi Odbora Željko Jovanović i Mirando Mrsić te potpredsjednica Odbora Sabina Glasovac u “otvorenom izdvojenom mišljenju” koje su uputili ministru Predragu Šustaru “oštro osuđuju i protive” se trećem i četvrtom zaključku tematske sjednice od 19. svibnja jer oni “stvarno znače izglasavanje nepovjerenja dosadašnjim članovima Ekspertne radne skupine i svim članovima stručnih radnih skupina koje su sudjelovale i sudjeluju u Cjelovitoj kurikularnoj reformi”. Ti zaključci po njima znače i “nedavanje podrške” reformi obrazovanja, “zaustavljanje pokrenutog procesa Cjelovite kurikularne reforme te stavljanje partikularnih i političkih interesa iznad interesa djece, roditelja” i građana.

U pismu ocjenjuju da je neodgovorno od članova Odbora donositi zaključke o procesima s kojima nisu upoznati. “Članovi Odbora koji su glasali za zaključke pokazali su nepoznavanje procesa vezanih uz Strategiju znanosti, obrazovanja i tehnologije te provođenja reforme obrazovanja osobito u dijelu u kojem govore o potrebi razmatranja pristiglih primjedbi i prijedloga iz stručne rasprave i implementaciji prijedloga koji se smatraju relevantnima, kada spomenuto odrađuju sudionici Cjelovite kurikularne reforme koji su u prošloj etapi bili članovi stručnih radnih skupina.”

U pismu izražavaju nadu da će minstar odbaciti te zaključke, isplatiti sve zaostale obveze Ministarstva prema sudionicima Cjelovite kurikularne reforme; jasno izraziti stav vladajućih o početku eksperimentalnog provođenja kurikulumskih dokumenata te dati “stvarnu i operativnu podršku reformi obrazovanja bez utjecaja politike”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Provođenje reforme obrazovanja zahtjeva punu i stvarnu, ne načelnu, podršku svih stupova vlasti, osobito Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta”, poručuju.

Ocjenjuju i kako je “nedopustivo na istoj sjednici Odbora podržati nastavak provođenja kurikularne reforme”, a istovremeno donositi spomenute zaključke.

Zaključci Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu s tematske sjednice “Predstavljanje Kurikularne reforme za rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje” održane 19. svibnja objavljeni su na internetskoj stranici Hrvatskoga sabora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prva dva zaključka Odbor “podržava nastavak provođenja kurikularne reforme koja je dio usvojene Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije”, te ističe da provođenje te reforme “mora biti na dobrobit svih dionika odgojno-obrazovnog procesa i iznad svih partikularnih interesa, pojedinih skupina i politika.”

U trećem zaključku se navodi da je predloženu reformu potrebno uskladiti sa Strategijom znanosti, obrazovanja i tehnologije u onom dijelu koji se odnosi na jačanje STEM područja u procesu obrazovanja. “S tim u vezi sedmeročlanu Ekspertnu skupinu za provođenje Cjelovite kurikularne reforme za rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje potrebno je dopuniti po jednim predstavnikom iz sljedećih struka: kemija, biologija, fizika, matematika, informatika, hrvatski jezik, povijest, pedagogija, tjelesni odgoj i likovni odgoj.”

Proširena Ekspertna skupina, navodi se u četvrtom zaključku, “treba razmotriti pristigle primjedbe i prijedloge iz stručne i javne rasprave i implementirati one prijedloge koje smatra relevantnima. Stručnu pomoć u tom procesu prema potrebi može im pružiti Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U posljednjem zaključku se kaže da eksperimentalna faza kurikularne reforme “treba započeti što prije nakon završene implementacije relevantnih prijedloga iz stručne i javne rasprave te završene edukacije nastavnika koji će sudjelovati u eksperimentalnoj fazi provedbe kurikularne reforme.”

Voditelj Ekspertne radne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme Boris Jokić u ponedjeljak je na konferenciji za novinare najavio da su članovi skupine spremni odstupiti ako ministar znanosti, obrazovanja i sporta Predrag Šustar do srijede, 25. svibnja, u 10 sati ne odbaci zaključke saborskog Odbora za znanost, među kojima i da skupinu treba proširiti s desetoro novih članova s različitih područja. Jokić smatra da je riječ o političkom pritisku te poručuje da Hrvatskoj nisu potrebne “nadskupine, cenzorske skupine”.

Pomoćnik ministar obrazovanja Momir Karin za HTV je izjavio da je potpora reformi neupitna ali da ne mogu prihvatiti ultimatume. “Ultimatum kako način komunikacije ne možemo prihvatiti, jer kad date ultimatum, onda prekidate komunikaciju. Mislim da je neozbiljno uvjetovati institucije, ministarstvo ili ministra. Podrška kurikularnoj reformi i ljudima koji to rade je neupitna”, kazao je Karin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.