Zmajlović: RH za strože kontrole emisija vozila radi povećanja kvalitete zraka

Dubrovnik, 5.10.2015. - Otvaranje 42. Plenarne sjednice Meðuvladinog panela o klimatskim promjenama (IPCC) održane u Dubrovniku. Na fotografiji ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajloviæ. foto HINA / Nikša MILETIÆ / mm

Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović izrazio je u četvrtak potporu naporima Europske komisije za uvođenje kriterija kontrole u praćenju stvarne emisije koje ispuštaju vozila, istaknuvši to kao jedini način da se građanima omogući veća razinu zaštite zraka i okoliša.

Ministarstvo zaštite okoliša i prirode priopćilo je kako su, na sinoćnjem sastanku Tehničkog odbora za motorna vozila pri Europskoj komisiji, članice EU velikom većinom glasova podržale uvođenje strožih mjera za poboljšanje kvalitete zraka, koje predviđaju uvođenje kontrole stvarnih emisija koje dizel vozila ispuštaju tijekom vožnje.

Europska komisija navodi da laboratorijski testovi ne prikazuju točnu količinu emisija koje ta vozila ispuštaju tijekom vožnje te da to treba promijeniti. Odluka je donesena nakon skandala koji je koncern Volkswagen prouzročio zbog softvera koji je prikazivao netočne podatke o emisijama NOx u okoliš.

Zmajlović u priopćenju ističe da je svoju potporu uvođenju strožih kriterija u ponedjeljak izrazio na sastanku Vijeća ministara za okoliš EU. “Razmjeri VW-ovog skandala još se istražuju, a mi ćemo učiniti sve što je moguće kako bi zaštitili naše građane. Zbog toga sam i osnovao Povjerenstvo koje mora utvrditi sve okolnosti i predložiti mjere za sprječavanje ovakvih slučajeve sukladno nacionalnim i EU propisima”, kaže ministar.

Povjerenstvo koje istražuje posljedice VW-ovog manipuliranja softverom u Hrvatskoj utvrdilo je da je u Hrvatskoj 33.439 vozila s neispravnim softverom. U Ministarstvu tvrde da to Povjerenstvo trenutno priprema pregled postupaka i mjera za otklanjanje nedostataka te rokove za početak njihove primjene, koje će Volkswagen morati poduzeti u Hrvatskoj kako bi se uklonili softverski nedostaci i zaštitio okoliš.

Dodaju kako su se države članice EU dogovorile da će se stvarne emisije vozila početi kontrolirati od 1. rujna 2017. godine. Testovima koji će se provoditi od tog datuma odlučivat će se koji će novi modeli vozila moći ići u prodaju, a od 1. rujna 2019. godine taj će se propis primjenjivati za sva nova vozila.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/h
Photo: fah