Komunikacijski stručnjak: Kako živjeti vjeru u poslovnim odnosima

komunikacijski
Foto: Ante Mihaljević/darkomares.com

U svijetu u kojem svi prodajemo – bilo da govorimo o proizvodima, idejama, ili sebi – postavlja se pitanje kako možemo pristupiti prodaji na način koji je i profesionalan i duboko ukorijenjen u etičkim i moralnim načelima. Svakodnevno smo prodavači, bilo da preporučujemo knjigu prijatelju, objašnjavamo zašto bi neko trebao doći na koncert, ili pregovaramo o prodaji stana ili automobila. Prodaja nije samo proces prijenosa informacija ili ostvarivanja zarade, već prilika da kroz razumijevanje, empatiju i poštovanje stvaramo pozitivne odnose, piše komunikacijski stručnjak Ante Mihaljević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prodavati etično znači prilaziti svakom klijentu kao osobi, a ne kao brojci ili cilju. Kada pristupamo na iskren i transparentan način, gradimo povjerenje, a upravo je povjerenje temelj trajne veze s klijentima, ističe Ante Mihaljević, stručnjak za prodajnu komunikaciju, te dodaje kako se na nebrojeno primjera pokazalo da klijent koji vjeruje u nas te se pritom osjeća sigurno i poštovano vjerojatnije je da će donijeti odluku koja je uistinu u skladu s njegovim potrebama i vrijednostima.

Profesionalan sam jer mi je stalo do tebe

Profesionalizam u prodaji mora ići dalje od stručnosti u komuniciranju i prodavanju; to je iskrena želja da pomognemo klijentu. Iako svi imamo svoje ciljeve, targete, KPI-eve i ostale fancy kratice koje želimo ostvariti, etičan prodavač shvaća da je pravi cilj dati više od samog postizanja financijskih ciljeva, jer prodaja može i mora biti put do rješenja koje koristi i nama i našim klijentima. Pitanje koje si svaki prodavač može postaviti je: „Što bi moj klijent sada trebao znati kako bi donio najbolju odluku za sebe?“, napominje Ante Mihaljević.

>Miro Gavran: Lakše je živjeti kada čovjek vjeruje; većina političara nije svjesna koliko je kultura važna

Prodaja je umjetnost slušanja

U srži etične prodaje nalazi se slušanje. Slušati s empatijom i razumijevanjem znači usmjeriti razgovor prema onome što klijent doista treba, a ne prema onome što mi mislimo da bi trebao (ili ne daj Bože ono što nam stoji na lageru predugo i treba hitno ići van, našalio se Ante Mihaljević koji se s raznolikim načinima prodaje susreće svakodnevno kroz primjere svojih klijenata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Slušanjem klijenta možemo razumjeti ne samo što traži, već i zašto to traži, što nam omogućava da ponudimo rješenje koje zaista odgovara njegovim potrebama. Klijent osjeća da je uistinu shvaćen i doživljen, što nas vodi prema dugoročnom odnosu temeljenom na povjerenju.“

>Beck: Svijet bez ljudi, a preostali obolijevaju prije svojih djedova

Etična prodaja kao svakodnevna praksa

Prodaja koja se temelji na etičkim i moralnim vrijednostima nije nekakav pomodni trend; to je način poslovanja koji nas čini vjerodostojnima, profesionalnima i odgovornima. U svijetu u kojem smo svakodnevno prodavači, etična prodaja postaje naš izraz osobnih i profesionalnih vrijednosti način na koji živimo svoju vjeru u svakodnevnim poslovnim odnosima. Na taj način, etična prodaja nije samo proces – to je izbor da poštujemo druge i svoje principe u svakoj prilici.

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.